Bestie s rodokmenem
vydáno 27. 2. 2007, text Kubíno (jakub@bikes.cz), foto autor, Motoscoot
V-Max byl jeden z těch strojů, který na svého jezdce nebral žádný ohled, to se všeobecně ví a proto se stal terčem úpravců. Jeden zajímavý kousek postavila firma Motoscoot. Tento V-Max je posledním kouskem tříčlenné kolekce, kterou během několika let v Opavě vytvořili. Hned na počátku stavby se vědě...
V-Max byl jeden z těch strojů, který na svého jezdce nebral žádný ohled, to se všeobecně ví a proto se stal terčem úpravců. Jeden zajímavý kousek postavila firma Motoscoot. Tento V-Max je posledním kouskem tříčlenné kolekce, kterou během několika let v Opavě vytvořili. Hned na počátku stavby se vědělo, že motocykl musí mít letmé rameno a hlavně funkční rám i podvozek, proto veškeré úpravy směřovaly ke zlepšení jízdních vlastností. Kyvka původně patřila nějakému VFR, ale žebra, zpevnění atd. jsou vlastní konstrukce. Druhá doména je podsedlák, který je z R1. Nádrž je celohliníková, při výrobě bylo rozřezáno, poslepováno a ubroušeno kvantum překližky, podle které se pak hliník tepal. Motor je trošku poladěn, ale vesměs ozkoušenými věcmi, jako jsou K&N filtry, šáhlo se na vačky. Výsledkem snažení Motoscootu v oblasti přestaveb je vlastní jedinečná sbírka tří naprosto odlišných koncepcí motocyklů, původně řadový supersport (ZX 10), šestivál cruiser boxer (Valkyrie) a kultovní čtyřválcové véčko (V-Max).



V-Maxe uvidíte na výstavě Motocykl v Praze na stánku ČMN v Montované hale.
text a foto: Kuba (jakub@bikes.cz)