Aprilia SXV Van Den Bosch Replica

vydáno 13. 11. 2007, text LZ, foto RZ

Svět supermota je v současnosti snad nejbouřlivěji se rozvíjejícím odvětvím mezi motocykly. A přinesl nám takové skvosty jako Hypermotard nebo Aprilia Dorsoduro. Ale supermota, tihle moderní Kentauři, konglomeráty motokrosu a silnice, mají jednu ikonu. Aprilii SXV. Závoďáka tak krásného, že ...

Svět supermota je v současnosti snad nejbouřlivěji se rozvíjejícím odvětvím mezi motocykly. A přinesl nám takové skvosty jako Hypermotard nebo Aprilia Dorsoduro. Ale supermota, tihle moderní Kentauři, konglomeráty motokrosu a silnice, mají jednu ikonu. Aprilii SXV. Závoďáka tak krásného, že zákazníci, kteří by ho chtěli na normální silnice, nemůžou překousnout, že je to "jen" závoďák. Odteď se budou asi vztekat ještě víc, protože Aprilia na oslavu svého letošního titulu ve značkách ve třídě S2 vyrukovala s limitovanou edicí modelu 2008 - Van Den Bosch Replica. Pokud snad nevíte, o čem je řeč, tak replika je "původní výtvarné dílo autora, kterým opakuje vlastní originál" a Van Den Bosch je pro Aprilii asi tolik, co Rossi pro Yamahu.
Rám je úplně nový, lehčí. Podívejte se třeba, jak je zadní část rámu, ten odlitek z hliníku pod číslovou tabulkou, krásně plná děr. Jak Bosch Replica, tak i „normální“ SXV modelového roku 2008, mají modifikované motory, brutální dvouválcová véčka, která pořádně míchají kartami ve světovém supermotu, ale VDB Replica má navíc několik závodních fičur, kterými v Noale požehnali oba objemy, jak do 450, tak do 550 cm3. Tak například motor má možnost volby dvou map (hard - soft) s přepínáním za jízdy na řídítkách. Kyvka je oproti standardní verzi o 3 cm kratší, což spolu s nastavitelným offsetem přední vidlice umožňuje motorku podstatně zkrátit, a to je na složitých zakroucených tratích fičura k nezaplacení. Nové upside downy Marzocchi Shiver mají možnost nastavení offsetu do tří poloh (na 11, 14 a 17 mm) a sklonu (24, 25 a 26 stupňů). Průměr je poctivých 50 mm, zdvih je 267 mm.
Motor Repliky je, jak jsme uvedli, shodný s normální SXV modelového roku 2008, ale Replica má navíc antihoppingovou spojku STM, kratší převody, quickshifter – závodní přerušovač zapalování při řazení a seřizování základní výšky stroje do třech poloh. Přední brzda je radiální monoblok Brembo se zubatým kotoučem o průměru 320 mm a je vybavená možností seřizovat vzdálenost brzdové páčky od rukojeti během závodu v závislosti na tom, jak ubývá tloušťka předních brzdových destiček. Design Repliky, to je prostě pastva pro oko. Z těch největších bonbónků si povšimněte karbonové nádrže, racingového stupňovitého sedla od „Sedel z údolí“ - Selle della Valle, kol Alpina – 16,5palcového vepředu a 17palcového vzadu - a výfuku Arrow (ten je montován standardně). Nenápadný, utajený, ale vpravdě skutečný poklad se skrývá ve šroubech, maticích a rychloupínácích. Všechno je to titan.
A nakonec ceny: Aprilia prodává SXV 450 VDB za 20 900 eur, za pětpádu chtějí Italové 21 100 eur, obojí včetně DPH, protože Italové, chudáci, mají taky 19 %.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...