BRP ukázal mechanizmus naklánění
vydáno 12. 2. 2011, text mc, foto BRP
Bombardier Recreational Products ukázal svůj patent naklápěcího mechanismu pro hybridní čtyřkolky.
Hybridní čtyřkolku Can-Am Spyder jsme si ukázali nedávno, dnes zde máme alespoň základní ukázku technologie naklápěcího mechanismu, který by mohl tento stroj v budoucnu doplnit. Tuto technologii patentoval Daniel Mercier, technik z BRP, již 10. července 2009, ale až nyní bylo uvolněno několik fotografií celého mechanizmu, který by měl zajistit čtyřkolce základní charakteristiky jízdy jako na jednostopém stroji.


Celý mechanizmus by měl být ovládaný motorem, ovšem velmi důležitá bude řídicí elektronika, která zajistí mechanismu důležité prvky úhlů naklánění, rychlosti pohybu směrem dolů i nahoru, stejně jako stabilitu v základní poloze. Systém by se měl v malé rychlosti naklánět pouze o několik stupňů, někdy dokonce vůbec, zatímco při velkých rychlostech dojde k výraznému vyklonění celého „kokpitu“ čtyřkolky. Elektronická jednotka by měla být opatřena několika jízdními režimy, které zajistí chod naklápěcího systému dle dynamiky zvoleného modu.

Zatímco u hybridu Piaggio MP3 je po zastavení nutné dát nohy dolu či těsně před zastavením aktivovat ručně stabilizaci základní polohy, u systému BRP by elektronika měla naklápěcí mechanizmus zajistit v základní poloze těsně před samotným zastavením stroje.
Patent naklápěcího mechanizmu společnosti Bombardier Recreational Products ještě podléhá schvalovacímu řízení, ale navíc společnost prozatím neoznámila, pro jaký typ stroje bude použit, tedy i to, zda jej využije pro svůj hybrid Can-Am Spyder. Jen připomeňme, že do koncernu BRP patří vedle Can-Am také například také Ski-Doo a Lynx.