Benelli 2014: dva nové modely

vydáno 31. 10. 2013, text Prochy, foto Benelli

Benelli na svých stránkách zveřejnila informace o novém turistickém stroji a naháči pro začínající motorkáře.

Italský výrobce s čínským majitelem se čím dál více tlačí do masové produkce a jeho další snahou je zaujmout širší spektrum jezdců než doposud jsou tyto dva nové stroje. Trochu se nemůžeme ubránit dojmu, že design už silně opouští Italskou extravaganci, tolik známou pro tuto značku. Na druhou stranu počítáme se zajímavou cenovkou u obou motocyklů.

U modelu BN 600GT, který je více méně polokapotovanou verzí nahaté BN 600, dostane zájemce čtyřválcový motor o výkonu 82 koňských sil v 11 500 otáčkách. Základní koncepce podvozku a rámu je pak totožná s modelem BN 600. Největším rozdílem mimo cestovní kapotáže je pak obrovská 27 litrová palivová nádrž. Model bude k dostání v černé nebo bílé barvě.

Na mladší zákazníky pak směřuje nový naháč BN 302 s výkonem 37 koní v řadovém dvouválci. Tento model tak vplouvá do vod rozrůstající se konkurence nově vznikající třídy 300 cm3. Barevné varianty jsou bílá a oranžová. Pokud výrobce nasadí konkurenceschopnou cenovku, snad by ani nemuselo vadit, že jde tak trochu o kopii Kawasaki ER-6 a u výše zmíněného cestovního stroje pak o design připomínající Versyse. Pro Benelli však hovoří použití obrácené přední vidlice o průměru 41 mm a okousaných kotoučů na motocyklu pro začínající jezdce.

Oba motocykly se dostanou na trh v polovině roku 2014 a první příležitost je spatřit na živo bude už za týden na výstavě v Miláně.

Technické parametry BN 600GT


Technické parametry BN 302:

Typ motoru: řadový, kapalinou chlazený dvouválec
Palivový systém: vstřikování
Rozvod: DOHC
Objem: 299 cm3
Maximální výkon: 37 koní při 11 500 otáčkách
Maximální točivý moment: 27 Nm při 9 000 otáčkách
Převodovka: manuální šestistupňová
Sekundární převod: řetěz
Brzdy vpředu: dvojitý kotouč 260 mm, čtyřpístkové brzdiče
Brzdy vzadu: jeden kotouč 240 mm, dvoupístkový brzdič
Pneumatika vpředu: 120/70ZR17
Pneumatika vzadu: 160/60ZR17
Nádrž: 16 l





Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 20 hodinami
Libor Podmol – nejenže už zase předvádí triky a skáče FMX, ale hodlá startovat příští rok na Dakaru!
Miluju motorky
před 4 dny v 8:20
Nová bestie od Bimoty si vezme to nejlepší z Kawy! 
Euro Bike Fest
před 6 dny ve 22:41
EURO BIKE FEST - FINÁLNÍ LINE-UP
Moto.cz
před týdnem ve 13:17
O "Cenu Bohumila Staši" aneb Dymokury 2020 - redakční fotogalerie z jediného letošního závodu na přírodní trati u nás..
Všechny příspěvky ...