Nové dvoutakty do bahna

vydáno 24. 6. 2014, text Web, foto Yamaha

Loni se v offroadovém oddělení Yamahy vše točilo kolem čtyřdobých motokrosů.

Úspěchy jezdců na strojích tří ladiček v šampionátech EMX85 a EMX125 mluví jasnou řečí. Stejné je to i v nové třídě EMX300, kde Yamaha vybojovala několik vítězství. Model YZ250 se stále těší veliké oblibě u hobby jezdců a své pevné místo má ve světě FMX. 


YZ85

Stejně jako větší sestřičky, také YZ85 dostala jinou grafiku a plasty. Lehké změny zaznamenal osvědčený kapalinou chlazený dvoudobý motor. Úpravy se dotkly hlavy válcea časování sání i výfuku, což by mělo přispět k vyššímu, a hlavně lépe použitelnému výkonu. Juniorům by měla jít na ruku také nová lehčeji ovladatelná spojka s možností vlastního nastavení.


YZ125 a YZ250

Pětadváca se nyní podobá mnohem více čtyřdobým modelům. Je to tím, že dostala stejně tvarované plasty a kompletně novou grafiku. Kromě designových inovací se změnilo pérování, které je nyní stejné jako u čtyřdobé dvěpade, ovšem s „dvoudobým“ nastavením. Na předku je USD vidlice o průměru 48 mm a na zadku přepáčko Motocross. 


YZF250 a YZF450

Zde byl zásadní modelový rok 2014, a tak s rokem 2015 nic zásadního nepřišlo. Došlo pouze na drobné změny, jako je úprava vstřikování a zapalování pro plynulejší výkon nebo plynovou rukojeť pro lepší dávkování výkonu. O něco lehčí by měl být přístup ke vzduchovému filtru, díky novým rychloupínákům.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů