Litry jsou v Thajsku spíš raritou

vydáno 30. 4. 2013, text Martin DeCarli, foto Radek Prchal

Že asijské státy jsou „skútrozeměmi“, je všeobecně známý fakt. Na silnicích jezdí 90 % skútrů a zbytek tvoří téměř výhradně sportovní a cestovní stroje s objemy 125–200 cm3. Litr je výjimečný asi jako Münch Mammut na českých silnicích.

Takto byla samozřejmě zaměřena i výstava. Nekonečné množství skútrů v tolika provedeních a tuningových úpravách, že až zde nám teprve dojde, že Evropa je pro „skútrofirmy“ naprosto nezajímavým trhem. Motocykly kategorie 125–200 jsou pro nás z velké části naprostou neznámou. Např. Yamah Fazerů se v těchto objemových třídách vyrábí 5 (! ) typů s různými motory. Snad nejoblíbenějším strojem je zde Honda CBR150, což je nám dobře známé „cebro“ 125 s vyšším objemem i výkonem. Najdeme ji i ve verzi Touring s vysokým plexi, okufrovanou a vytuněnou tak, že by i nový Fireblade mohl závidět. Úpravci se pustili již i do novinky Honda MSX125, která je myšlena jako nástupce slavné Monkey. Některé firmy se na tomto „malokolovém“ motocyklu až neuvěřitelně vyřádily.

Z objemů nad 200 je žralokem nová CBR500R, která se zde i vyrábí. Litrové motorky byly spíše jen na ukázku, na thajských ulicích jsou raritou. Je docela zajímavé se při našich honbách za objemy a výkony občas podívat na exotické trhy, kde majitelům stejně dobře poslouží vymazlené stopětadvácy a dvoustovky.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife