Litry jsou v Thajsku spíš raritou

vydáno 30. 4. 2013, text Martin DeCarli, foto Radek Prchal

Že asijské státy jsou „skútrozeměmi“, je všeobecně známý fakt. Na silnicích jezdí 90 % skútrů a zbytek tvoří téměř výhradně sportovní a cestovní stroje s objemy 125–200 cm3. Litr je výjimečný asi jako Münch Mammut na českých silnicích.

Takto byla samozřejmě zaměřena i výstava. Nekonečné množství skútrů v tolika provedeních a tuningových úpravách, že až zde nám teprve dojde, že Evropa je pro „skútrofirmy“ naprosto nezajímavým trhem. Motocykly kategorie 125–200 jsou pro nás z velké části naprostou neznámou. Např. Yamah Fazerů se v těchto objemových třídách vyrábí 5 (! ) typů s různými motory. Snad nejoblíbenějším strojem je zde Honda CBR150, což je nám dobře známé „cebro“ 125 s vyšším objemem i výkonem. Najdeme ji i ve verzi Touring s vysokým plexi, okufrovanou a vytuněnou tak, že by i nový Fireblade mohl závidět. Úpravci se pustili již i do novinky Honda MSX125, která je myšlena jako nástupce slavné Monkey. Některé firmy se na tomto „malokolovém“ motocyklu až neuvěřitelně vyřádily.

Z objemů nad 200 je žralokem nová CBR500R, která se zde i vyrábí. Litrové motorky byly spíše jen na ukázku, na thajských ulicích jsou raritou. Je docela zajímavé se při našich honbách za objemy a výkony občas podívat na exotické trhy, kde majitelům stejně dobře poslouží vymazlené stopětadvácy a dvoustovky.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před 5 dny v 17:54
MotoRoute 5/2024 - vychází 9.října 👈
MotoRoute
2. září
57. výročí legendárního rychlostního rekordu Burta Munroa
Všechny příspěvky ...