Triumph představil nový Street Triple 765

vydáno 11. 1. 2017, text David M. Bodlák, foto Triumph

Triumph Street Triple patří mezi nejúspěšnější modely britské značky. Loňská 675 skončila kvůli Euro 4, ovšem nyní přichází nástupce – 765 – a vypadá to na hodně povedený kousek, který bude k mání hned ve třech různých specifikacích.

Menší bráška Speed Tripla je pro Triumph bezkonkurenční záležitost. Na začátku šlo vlastně o svlečenou Daytonu 675, vybavenou ovšem běžnými, nikoliv závodními komponenty, což tlačilo cenu dolů. A namíchaný koktejl se tak povedl, že se ze Street Tripla doslova „přes noc“ stala jedna z nejprodávanějších motorek světa, a to i přes pár nedostatků, týkajících se rozpočtového podvozku a dvoupístkových brzd s axiální pumpou. Během let se ale i tohle změnilo a s příchodem verze R a několika modernizacemi si držel Street Triple post jednoho z nejprodávanějších motocyklů světa. A Triumph tuhle pozici nehodlá jen tak pustit, což nám dokázal již včera při slavnostním odhalení nástupce, respektive nástupců, jelikož nová 765 bude dostupná ve standardní verzi S, vylepšeném modelu R a nejnabušenějším RS. K tomu bude ovšem k mání ještě snížená verze R (sedlo 780 mm místo 825 mm) a držitelé řidičáku A2 si budou moci objednat model se sníženým objemem motoru, který bude vycházet víceméně z loňské 675, jen s pozměněným vrtáním a zdvihem. Výsledný objem vychází na 660 cm3 a omezený výkon 48 koní bude možno „odšpuntovat“ u dealerů Triumphu na 95 koní, jakmile majitel dosáhne na velký řidičák.

2017 Street Triple S
2017 Street Triple R
2017 Street Triple RS

Nový Street Triple 765 charakterizuje faceliftovaný design, který není nepodobný předešlému modelu. Také proč výrazněji měnit něco, čemu se tak daří. Světla nově nabízí i denní svícení LED Daytime Running Lights (DRL) a palubovka již není kombinací analogu a LCD, ale Triumph použil ultramoderní celobarevný TFT displej o velikosti pěti palců, který umožňuje navolit si až z šesti přednastavených vzhledů. Nutno říci, že tohle se týká jen modelů vyšší specifikace. Kompletně nová je elektronická výbava včetně ride-by-wire, která se bude taktéž lišit dle modelu a s tím souvisí i řada nových ovládacích prvků, mezi kterými je asi tím nejzajímavějším pětisměrný joystick na levém ovladači. Hodně se nám zamlouvá hodnota suché hmotnosti – pouhých 166 kg! Záležet pak bude jen na verzi, a tím pádem i na stádu koní, které se s těmito kily bude muset poprat, přičemž u všech tří provedení najdete vypínatelnou kontrolu trakce a vyjma modelu S si můžete deaktivovat i ABS. Vývojáři se také věnovali převodovce a první dva kvalty jsou nyní kratší, což by mělo zlepšit dynamiku. A jaké že jsou ty rozdíly v jednotlivých verzích?

Základní model S je stejně jako předešlý neerkový Street Triple vybavený rozpočtovější technikou. Ta se týká hlavně brzdových třmenů. Dvoupístková klasika Nissin bude muset na každodenní jezdění například do práce stačit. USD vidlice Showa SFF (Separate Function Fork) není nastavitelná a na zadním tlumiči Showa půjde štelovat pouze předpětí. Esko jako jediné nemá TFT displej, ale přebírá kombinovaný budík ze Speed Tripla, a stejně tak nedostalo antihop. Vše pak završuje poněkud slabší nabídka režimů motoru, v tomto případě jen mód Rain a Road s maximálním výkonem dosahujícím hodnoty 113 k@11 250, což je pořád velký rozdíl oproti loňským 106 k. Hodně zajímavá ale bude jistě cena, za kterou bude tento základní stroj dostupný mnohem širší skupině zákazníků.

Street Triple R je poněkud sportovněji laděný a kromě štelovatelného podvozku Showa (vpředu separátní BPF) nabídne radiální monoblokové brzdiče Brembo M4.32, antihop, čtyři jízdní módy – Rain, Road, Sport a naprogramovatelný Rider či vypínatelné směrovky. Výkon erka je zase o něco zajímavější – 118 k@12 000.

Největší peckou však bude Street Triple RS, vycházející primárně z eRka, ovšem vybavený zadním centrálem Öhlins STX40, kousavými monobloky Brembo M50 s přednastavenými ABS módy (Road, Track, Off), quickshifterem (k modelům S a R možno dokoupit jako doplňkovou výbavu), laptimerem a závodními pneumatikami Pirelli Diablo Supercorsa SP. S tímto modelem se budete moci postavit s velkými ambicemi i do závodů kategorie Naked bike, které u nás pořádají minimálně dvě agentury, a právě pro tento režim nafasovalo „ereso“ oproti R navíc ještě mapu Track. Maximální parametry 123 k@11 700 a 77 Nm@10 800 slibují hodně zajímavé výkony tohoto tříválce, na kterém si fabrika Triumph dala opravdu záležet (dostal více než 80 nových dílů). A protože se nám 765 opravdu líbí, již netrpělivě čekáme na modernizaci supersportovní Daytony a rovněž na to, jak si tyhle motory povedou za dva roky v MS ve třídě Moto2, kde by měly nahradit stávající a přesluhující agregáty Honda CBR600RR.

 Co se týče dostupnosti nových 765, první kusy RS by měly být k mání u dealerů v březnu, další varianty pak průběžně až do léta. Ceny nám zatím české zastoupení sdělit nedokázalo a spekulovat bychom nechtěli. Určitě ale počítejte s nějakým navýšením vzhledem k modernizaci a výbavě, jakou nové modely dostaly.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před 5 dny v 17:54
MotoRoute 5/2024 - vychází 9.října 👈
MotoRoute
2. září
57. výročí legendárního rychlostního rekordu Burta Munroa
Všechny příspěvky ...