EICMA 2015: Nesmrtelná Suzuki SV650 v nové verzi
vydáno 25. 11. 2015, text Jan Rameš, foto Suzuki
Je to neuvěřitelné, ale tenhle naháč je na trhu již od roku 1999. A ani teď se zdaleka nechystá do důchodu.
Tahle motorka je jednoznačně přírodní úkaz. Oukej, v porovnání s životním cyklem Jawy 350 je to teprve dorostenec, ale na japonskou motorku, navíc na mainstreamovou, žádnou raritu, je to prostě k neuvěření. Byla tady v minulém století, je tu pořád a ještě dnes to bude pěkné svezení.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854862O33O65442065ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854456O33O65410985ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854485O33O65413205ONO04507O0854.jpg)
Motorek s rodokmenem sahajícím do minulého milénia sice najdeme povícero, jenže v mnoha případech jde akorát o stejné jméno. To SV650 je jiný případ. Jedinou modernizaci prodělalo v roce 2003, kdy dostalo velmi ostré hrany, a od té doby na něj nebylo sáhnuto! Před šesti lety akorát přibyl sourozenec Gladius.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O854514O33O78999251ONO04507O0854.jpg)
Novinka se vrací zpátky ke kořenům a působí mnohem lehčím dojmem. Design se zjednodušil, nádrž s podsedlákem dostaly nové tvary a zase tady máme pěknou motorku. Neohromuje žádnými masivními USD vidlicemi, hliníkovou kyvkou a radiálními brzdami, nýbrž technikou, která vždycky fungovala a fungovat bude.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854543O33O65417645ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854688O33O65428745ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854572O33O65419865ONO04507O0854.jpg)
Důležité je, že motorka nezhubla jenom opticky. Proti předchozímu modelu se Suzuki podařilo esvéčko odtučnit o 8 kg, což je opravdu hodně velká porce tuku. A co víc, motorářům se z šestpáďa podařilo vydolovat další tři koně!
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O854601O33O79007294ONO04507O0854.jpg)
Tahle zpráva by nebyla až tak výjimečná, kdyby nešlo o motor plnící normu Euro 4. Teoreticky by to mělo být naopak, zpravidla s přísnějšími normami výkony klesají, ovšem agregát SV, pocházející ze "starých dobrých poctivých dob", má ještě své rezervy.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854659O33O65426525ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854717O33O65430965ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854746O33O65433185ONO04507O0854.jpg)
Další dobrou zprávou je, že se podařilo motor ještě více zkultivovat. Dostal totiž dvě svíčky na válec, díky čemuž mu to lépe pálí, a má asistenta pro lepší práci v nízkých otáčkách, který se hodí při popojíždění v kolonách. A hodit se bude hlavně začátečníkům, kteří ocení také velmi nízké sedlo pouhých 785 mm nad zemí. SV650 je prostě pořád tady a při síle!
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O854804O33O79026061ONO04507O0854.jpg)
VanVan 200
Příběh VanVana je hrozně podobný esvéčku s tím rozdílem, že tahle motorka snad nikdy modernizovaná nebyla. Je tady, no, jakseto, asitak, no prostě dlouho. To byla taková doba, kdy se takovéhle motorky stavěly - plážové vozítko se čtrnáctipalcovou bambulí o šíři 180 mm vzadu, nesmrtelná technika, sedlo 770 mm nízko. Z dnešního pohledu Scrambler.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854891O33O65444285ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854920O33O65446505ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O854978O33O65450945ONO04507O0854.jpg)
Kdysi dávno byla v nabídce dvoustovka, ale v posledních letech v Evropě byla dostupná akorát stopětadvacítka. Nyní se dvoukilo vrací a potěší nejen lepším zátahem než dváca, ale hlavně vstřikováním, na obsluhu o tolik jednodušším než karburátory.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O855065O33O79050190ONO04507O0854.jpg)
GSX-R1000 Concept
Milovníci modrobílých superbiků (ačkoli tenhle zrovna je spíš modro-žlutý) už mohou začít střádat. V Miláně Suzuki představila, prozatím jen jako koncept, nové Gixxero, které přijde napřesrok.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O855123O33O65462045ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O855094O33O65459825ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O855152O33O65464265ONO04507O0854.jpg)
A podle všeho se fakt máme na co těšit. Suzuki se vrátila do MotoGP, kde se jí daří nad očekávání dobře, a veškerou techniku teď hodlá využít v GSX-R. Je konec surovým strojům, novinka dostane kompletní moderní elektroniku včetně obousměrného quickshifteru, a navrch Suzuki ještě přihodí variabilní časování ventilů. Z popelky královnou?