Další homologovaný e-superbike!

vydáno 27. 10. 2015, text David M. Bodlák, foto Saroléa - Bridgestone, DMB

Říká vám něco jméno Saroléa? Jestli ne, tak vězte, že tohle jsou další „rychlé baterky“ se silniční homologací.

Abychom uvedli věci na pravou míru, Saroléa je legendární značkou, která svou pouť započala v Belgii již na konci 19. století. Původně zbrojovka, posléze výrobce bicyklů, tricyklů a nakonec motocyklů, jež byly úspěšné i v závodech. V roce 1960 ale tato značka zanikla a její jméno se objevilo až před pár lety ve spojení s elektrikou poháněným závoďákem Saroléa SP7 s výkonem přes 176 koní! A právě tento stroj se v letech 2014 a 2015 proháněl v rámci závodů TT Zero na horské trati, přičemž letošní výsledek těsně za stupni vítězů a s dosaženou průměrnou rychlostí přes 170 km/h na šedesátikilometrovém okruhu není vůbec špatný. Až sem vcelku standardní záležitost jakéhokoliv závodního týmu. Jenže je tu něco víc. Za Saroléou totiž stojí gumárenský gigant, společnost Bridgestone, která se značkou navázala v roce 2014 technické partnerství. A není to jen o dodávce pneumatik na závody, kde SP7 obouvá speciální slicky Battlax VO2, ale také o daleko zajímavějších cílech, jež jsou pro Bridgestone součástí úsilí o vytvoření budoucnosti s trvale udržitelnou mobilitou.


Společnost Bridgestone má dlouhodobou ekologickou vizi, zaměřenou na ochranu životního prostředí, šetrné využívání přírodních zdrojů a snižování emisí CO2. A na základě této spolupráce Saroléa plánuje vývoj a výrobu elektrického vysokovýkonného silničního motocyklu s kouzelným jménem Manx 7, jehož kolébka je právě na ostrově Man.


Odvozenina od závodního motocyklu Saroléa SP7 by měla být dostupná jen v limitované edici a Jake Ronsholt, výkonný ředitel obchodní jednotky Consumer Business společnosti Bridgestone Europe k tomu říká: „Toto partnerství dává společnosti Bridgestone jedinečnou příležitost propojit naše zkušenosti z MotoGP s naší vizí trvale udržitelné mobility. Superbike Saroléa razí cestu budoucnosti elektricky poháněných motocyklů na závodních okruzích i veřejných silnicích.“


Jako zajímavost si můžete prohlédnout pár detailů závodního speciálu, který byl vystaven na veletrhu Intermot minulý rok. Je to samý dural, karbon, hořčík, to vše v hodně zajímavém pojetí a tvarech, na jaké nejsme u moderních závodních motorek moc zvyklí. Prostě originalita made by Saroléa!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Laverda 750
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Foggy Petronas FP1
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Benelli Tornado
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Bimota SB8K & SB8R
  • SPECIAL YOUNGTIMERS - Yoshimura Hayabusa X1

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 3 dny v 15:19
Trocha z historie: Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1967 - Kompletní výsledky a popis sezóny: www.moto.cz/.../878-zavody-motocyklu-1967
Bikes.cz
před 5 dny ve 13:51
Pěkně zpracovaný přehled novinek 2022 na webu garaz.cz 👈
Časopis Motorbike
před týdnem ve 23:55
Harley-Davidson představil první modely pro rok 2022 🔥
Miluju motorky
před 8 dny v 15:55
"Motorizmus v taliansku bol vždy úžasný!" Motocyklová značka Laverda sa do histórie zapísala mnohými kapitolami. Odvážne zmýšľajúca spoločnosť nasledujúca vášeň a túžby dvojkolesových nadšencov – tak by sa dala charakterizovať dnes už neexistujúca značka.

Neprežívala ale iba šťastné obdobia, finančnými ťažkosťami zmietaná spoločnosť vyprodukovala mnoho skvelých modelov, medzi ktoré sa radí i 750 – superšportový motocykel s paralelným dvojválcovým motorom a dvojitými svetlometmi v štýle tak vlastnom koncu 90-tych rokov!

Novo vznikajúca motorka mala pomôcť značke znova vstúpiť do mapy motocyklových výrobcov. A ako to vlastne celé dopadlo? O tom je už diel číslo 5️⃣ zo serie "Special Youngtimers":

Zdraví,
Šeri 🍒

#serimotostories
#bloodridaz
Všechny příspěvky ...