Ronax a jeho dvoutakt o objemu 500 kubíků

vydáno 25. 6. 2014, text Web, foto web

Německá firma Ronax oživila sen mnoha fanoušků z doby dvoudobých závodních motocyklů o objemu 500 ccm.

Právě tato firma nabízí v limitované sérii 46 kusů opravdový závodní speciál postavený na základu Hondy NSR500. Motor bude o objemu 500 cm3, jehož výkon je 160 koní při 11500 otáčkách. Tedy hodnoty, jaké měly závodní stroje v pětistovkové éře.


Nyní německý výrobce již představil hotový motocyk a i přesto, že je velmi podobný populární závodní Hondě NSR500, s níž vyhrál Valentino Rossi v roce 2001 titul mistra světa, o této podobnosti z jistých důvodů nehovoří. Na motocyklu nalezneme hned několik moderních prvků, jako LED diodová přední světla, monoblokové brzdiče Brembo nebo podvozek od Öhlinsu.


Co se výkonu týče, motocykl bude vybavený čtyřválcovým dvoudobým motorem do V, který svírá úhel 80 stupňů. Tato pohonná jednotka jezdci poskytne výkon o výši 160 koňských sil již při 11500 otáčkách za minutu. Vyrobeno bude pouhých 500 kusů, cena motocyklu byla stanovena na 100 tisíc Eur. Ronax 500 je sice závodní motorka, ale splňuje i podmínky pro silniční provoz, alespoň podle výrobce. Přední světlomet je schovaný v otvoru náporového sání - stačí nacvaknout zrcátka a blinkry a vyrazit si na magistrát pro erzetku.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před týdnem ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před týdnem v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
20. července v 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
19. července v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...