Pustí se Honda opět do šestiválce?

vydáno 30. 7. 2018, text Petr Pour, foto RZ, Honda

Internetem v posledních týdnech rezonuje otázka, jestli se Honda vrátí zpět k výrobě řadových šestiválcových motorů.

Ke spekulacím vybízejí hlavně údajné patentové vizualizace, které prý Honda podala začátkem roku k zaregistrování k japonskému úřadu pro duševní vlastnictví a jež se nyní dostaly na veřejnost. Skici zachycují motocykl ze všech stran a do podrobností tak ukazují retro motocykl se zabudovaným řadovým šestiválcem.

Honda samozřejmě zatím odmítá podat jakákoliv oficiální stanoviska, takže zbývá hodně prostoru pro spekulace. Podle serveru bennetts.co.uk by motor mohl mít objem kolem jednoho litru a i když jsou válce žebrované, jedná se o kapalinou chlazenou jednotku, což deklaruje masivní chladič vpředu.

Angličané také odhadují výkon motoru atakující hranici 200 koní. Jestli by šla Honda do takového extrému u retro biku, je otázkou. My bychom to viděli spíš tak na 160 koní. Faktem zůstává, že současná retra z produkce tohoto výrobce se výkonově pohybují kolem 100 koní. Nový šestiválec by mohl být sportovnější variantou. Ostatně mohlo by se jednat o lehký stroj s kvalitním podvozkem, což deklarují například USD vidlice.

Druhou variantou by mohlo být použití šestiválce například do sportovního cesťáku. V současnosti má v této kategorii Honda „pouze“ osmistovku VFR. Nový motor s vyšším výkonem (tady by byl objem motoru zřejmě větší, možná kolem 1200 kubíků) by vrátil Hondu do „boje“ s konkurencí, jako je Yamaha FJR1300 nebo šestiválce od BMW.

Nebyl by to první šestiválec od Hondy. Firma má s více-válci bohaté zkušenosti už od šedesátých let, kdy šestiválce nasazovala do závodů mistrovství světa. V sedmdesátých a osmdesátých letech pak vytvořila dnes již kultovní model CBX.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife