Pustí se Honda opět do šestiválce?

vydáno 30. 7. 2018, text Petr Pour, foto RZ, Honda

Internetem v posledních týdnech rezonuje otázka, jestli se Honda vrátí zpět k výrobě řadových šestiválcových motorů.

Ke spekulacím vybízejí hlavně údajné patentové vizualizace, které prý Honda podala začátkem roku k zaregistrování k japonskému úřadu pro duševní vlastnictví a jež se nyní dostaly na veřejnost. Skici zachycují motocykl ze všech stran a do podrobností tak ukazují retro motocykl se zabudovaným řadovým šestiválcem.

Honda samozřejmě zatím odmítá podat jakákoliv oficiální stanoviska, takže zbývá hodně prostoru pro spekulace. Podle serveru bennetts.co.uk by motor mohl mít objem kolem jednoho litru a i když jsou válce žebrované, jedná se o kapalinou chlazenou jednotku, což deklaruje masivní chladič vpředu.

Angličané také odhadují výkon motoru atakující hranici 200 koní. Jestli by šla Honda do takového extrému u retro biku, je otázkou. My bychom to viděli spíš tak na 160 koní. Faktem zůstává, že současná retra z produkce tohoto výrobce se výkonově pohybují kolem 100 koní. Nový šestiválec by mohl být sportovnější variantou. Ostatně mohlo by se jednat o lehký stroj s kvalitním podvozkem, což deklarují například USD vidlice.

Druhou variantou by mohlo být použití šestiválce například do sportovního cesťáku. V současnosti má v této kategorii Honda „pouze“ osmistovku VFR. Nový motor s vyšším výkonem (tady by byl objem motoru zřejmě větší, možná kolem 1200 kubíků) by vrátil Hondu do „boje“ s konkurencí, jako je Yamaha FJR1300 nebo šestiválce od BMW.

Nebyl by to první šestiválec od Hondy. Firma má s více-válci bohaté zkušenosti už od šedesátých let, kdy šestiválce nasazovala do závodů mistrovství světa. V sedmdesátých a osmdesátých letech pak vytvořila dnes již kultovní model CBX.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...