Pustí se Honda opět do šestiválce?
vydáno 30. 7. 2018, text Petr Pour, foto RZ, Honda
Internetem v posledních týdnech rezonuje otázka, jestli se Honda vrátí zpět k výrobě řadových šestiválcových motorů.
Ke spekulacím vybízejí hlavně údajné patentové vizualizace, které prý Honda podala začátkem roku k zaregistrování k japonskému úřadu pro duševní vlastnictví a jež se nyní dostaly na veřejnost. Skici zachycují motocykl ze všech stran a do podrobností tak ukazují retro motocykl se zabudovaným řadovým šestiválcem.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_15745O54000O1313903O33O105792750ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_15745O54000O1313932O33O105795085ONO04507O0854.jpg)
Honda samozřejmě zatím odmítá podat jakákoliv oficiální stanoviska, takže zbývá hodně prostoru pro spekulace. Podle serveru bennetts.co.uk by motor mohl mít objem kolem jednoho litru a i když jsou válce žebrované, jedná se o kapalinou chlazenou jednotku, což deklaruje masivní chladič vpředu.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O1313961O33O121474334ONO04507O0854.jpg)
Angličané také odhadují výkon motoru atakující hranici 200 koní. Jestli by šla Honda do takového extrému u retro biku, je otázkou. My bychom to viděli spíš tak na 160 koní. Faktem zůstává, že současná retra z produkce tohoto výrobce se výkonově pohybují kolem 100 koní. Nový šestiválec by mohl být sportovnější variantou. Ostatně mohlo by se jednat o lehký stroj s kvalitním podvozkem, což deklarují například USD vidlice.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_15745O54000O1313990O33O105799755ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_15745O54000O1314019O33O105802090ONO04507O0854.jpg)
Druhou variantou by mohlo být použití šestiválce například do sportovního cesťáku. V současnosti má v této kategorii Honda „pouze“ osmistovku VFR. Nový motor s vyšším výkonem (tady by byl objem motoru zřejmě větší, možná kolem 1200 kubíků) by vrátil Hondu do „boje“ s konkurencí, jako je Yamaha FJR1300 nebo šestiválce od BMW.
Nebyl by to první šestiválec od Hondy. Firma má s více-válci bohaté zkušenosti už od šedesátých let, kdy šestiválce nasazovala do závodů mistrovství světa. V sedmdesátých a osmdesátých letech pak vytvořila dnes již kultovní model CBX.