BMW vrací BoxerCup! Teď budou závodit R nineT

vydáno 10. 4. 2018, text Jan Rameš, foto BMW

Tohle byl kdysi pro BMW skvělý tah. Dlouho předtím, než vůbec přišel superbike S 1000 RR, se po světových tratích proháněly dvouválce R 1100 S ve značkovém poháru BMW Motorrad BoxerCup. Nyní se celá série vrací.

Vlastně to netrvalo ani moc dlouho. BoxerCup se jel mezi lety 2001 až 2004 jako doprovodný závod během MotoGP a WSBK. A přesto uvízl v hlavách motorkářů dostatečně. Nový šampionát bude mít ale trochu jiný průběh.

Nové střídají staré - na trati předchozí závodní R 1100 S spolu s budoucími R nineT Racer

Zaprvé jde o to, co tím BMW chce vlastně říci. Původní BoxerCup byl vlastně přehlídkou toho nejsportovnějšího, co německá značka vyráběla. A znamenalo to: hele, i my umíme závodit, byť nejsme úplně závodní značka. Od té doby ale už uplynulo hodně vody. BoxerCup se od roku 2005 změnil na PowerCup, kde startovaly čtyřválce K 1200 R, a potom už přišlo S 1000 RR a plnohodnotná účast ve WSBK.

V sedle aktuální šampion IDM Markus Reitterberger. V závodě se ale nejspíš neobjeví

Nová série BoxerCup bude o tom, jak se bavit na retro motocyklech. Funkci netradičního závoďáku totiž přebírá R nineT Racer. Tahle retro řada u BMW neskutečně frčí a vlastně si toho Racera docela dokážeme na trati představit. A bude jich tam celkem 30, naprosto identických, připravených v dílnách BMW v Mnichově. Změnit si budete moci maximálně lakování. Plus na každý závod budou moci nastoupit dva VIP fárové, jimiž s velkou pravděpodobností budou zajímavá esa z minulosti anebo i přítomnosti. Takoví ti Corserové, McWilliamsové apod.

BMW nabízí hned čtyři možnosti, jak se zúčastnit. Od koupě samotného stroje až po kompletní VIP balíček, který zahrnuje i dopravu stroje na závody, catering atd., prostě jen přiletíte s helmou v ruce. Anebo si taky stroj můžete na závody jenom pronajmout. Stroje budou mít jen minimální úpravy proti sérii, samozřejmě budou zbaveny zrcátek a veškerého osvětlení, a navíc obdrží podvozek Wilbers, závodní tlumič řízení, výfukové potrubí Akrapovič, kryty hlav válců a vanu pod motorem. Závodit se bude na jednotných gumách Metzeler.

Nový BoxerCup se pojede jako doplňkový podnik u německého superbikového mistráku IDM, což je špičkový evropský seriál. Jedinou výjimkou je první závod, který se uskuteční při ADAC Classic na Sachsenringu poslední červnový víkend. Následovat budou závody v Zolderu (Belgie), na Schleizu, Lausitzringu, Assenu (Holandsko) a velké finále na tradičním Hockenheimu posledního září. Přihlásit se můžete tady.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 24 hodinami
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
před 23 hodinami
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 3 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 4 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před 6 dny v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...