BMW vrací BoxerCup! Teď budou závodit R nineT

vydáno 10. 4. 2018, text Jan Rameš, foto BMW

Tohle byl kdysi pro BMW skvělý tah. Dlouho předtím, než vůbec přišel superbike S 1000 RR, se po světových tratích proháněly dvouválce R 1100 S ve značkovém poháru BMW Motorrad BoxerCup. Nyní se celá série vrací.

Vlastně to netrvalo ani moc dlouho. BoxerCup se jel mezi lety 2001 až 2004 jako doprovodný závod během MotoGP a WSBK. A přesto uvízl v hlavách motorkářů dostatečně. Nový šampionát bude mít ale trochu jiný průběh.

Nové střídají staré - na trati předchozí závodní R 1100 S spolu s budoucími R nineT Racer

Zaprvé jde o to, co tím BMW chce vlastně říci. Původní BoxerCup byl vlastně přehlídkou toho nejsportovnějšího, co německá značka vyráběla. A znamenalo to: hele, i my umíme závodit, byť nejsme úplně závodní značka. Od té doby ale už uplynulo hodně vody. BoxerCup se od roku 2005 změnil na PowerCup, kde startovaly čtyřválce K 1200 R, a potom už přišlo S 1000 RR a plnohodnotná účast ve WSBK.

V sedle aktuální šampion IDM Markus Reitterberger. V závodě se ale nejspíš neobjeví

Nová série BoxerCup bude o tom, jak se bavit na retro motocyklech. Funkci netradičního závoďáku totiž přebírá R nineT Racer. Tahle retro řada u BMW neskutečně frčí a vlastně si toho Racera docela dokážeme na trati představit. A bude jich tam celkem 30, naprosto identických, připravených v dílnách BMW v Mnichově. Změnit si budete moci maximálně lakování. Plus na každý závod budou moci nastoupit dva VIP fárové, jimiž s velkou pravděpodobností budou zajímavá esa z minulosti anebo i přítomnosti. Takoví ti Corserové, McWilliamsové apod.

BMW nabízí hned čtyři možnosti, jak se zúčastnit. Od koupě samotného stroje až po kompletní VIP balíček, který zahrnuje i dopravu stroje na závody, catering atd., prostě jen přiletíte s helmou v ruce. Anebo si taky stroj můžete na závody jenom pronajmout. Stroje budou mít jen minimální úpravy proti sérii, samozřejmě budou zbaveny zrcátek a veškerého osvětlení, a navíc obdrží podvozek Wilbers, závodní tlumič řízení, výfukové potrubí Akrapovič, kryty hlav válců a vanu pod motorem. Závodit se bude na jednotných gumách Metzeler.

Nový BoxerCup se pojede jako doplňkový podnik u německého superbikového mistráku IDM, což je špičkový evropský seriál. Jedinou výjimkou je první závod, který se uskuteční při ADAC Classic na Sachsenringu poslední červnový víkend. Následovat budou závody v Zolderu (Belgie), na Schleizu, Lausitzringu, Assenu (Holandsko) a velké finále na tradičním Hockenheimu posledního září. Přihlásit se můžete tady.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...