Černá perla – MV Agusta Blackout

vydáno 24. 1. 2017, text David M. Bodlák, foto MV Agusta

O uplynulém víkendu se na italském veletrhu Motor Bike Expo ve Veroně předvedla spousta zajímavých strojů, mezi nimiž se „blýskly“ i dva kousky, postavené na základu italské MV Agusty: Ballistic Trident a čistě italský počin – Blackout!

MV Agusta není značka, která by mohla jít cestou masových prodejů, a to i přes to, že má momentálně fantastické portfolio. To řekl v našem rozhovoru v ČMN 26/2016 prezident MV Agusty, Giovanni Castiglioni. A tak nás ani nepřekvapuje, že na lednovém veletrhu ve Veroně se MV Agusta hrdě hlásila ke dvěma speciálům, jež byly postavené na základě jejich sériových modelů. Tím prvním byl Ballistic Trident – překopaný model Brutale 800 RR od tchajwanských Rough Crafts, tím druhým pak Blackout – lehce futuristický a temně laděný techno-café racer, vycházející z osmistovkového Dragsteru, výsledek spolupráce mezi MV a Valterem Espositem ze společnosti Valter Moto Components.

Pravdou je, že temné lakování většinou zabíjí spoustu nádherných detailů, kterými se italské krásky původem z Varese mohou pyšnit již z výroby. U Blackoutu je ale koktejl designu a barev, za kterým stojí kromě Valtera i William MelziTecnoart Sersan, namíchaný skoro až magicky, neboť i přes hromadu černé si tvary tohoto stroje vysloveně užíváte. Dost dělá základ, model Dragster, vše pak dotváří opravdu geniálně zvolená škála doplňků a vychytávek v čele s parádním čelním LED světlometem a doplňkovými světly vlevo u rámu a vpravo na přední vidlici.

Hodně specifická jízdní pozice je dána typickými clip-on racingovými řídítky. Nechybí chrániče páček, speciální gripy a úplně nejlepší je absence klasických zrcátek. Ta jsou nahrazena na Blackoutu čistě moderní technikou, voděodolnou 170° kamerou vzadu a 11cm HD displejem, umístěným vpředu na horních brýlích. Pěkné jsou zubaté kotouče na předním kole a ještě hezčí je pak závodní výfukový komplet S1 od SC Project, což je značka, kterou známe především z královské kubatury MotoGP, přičemž stejný výfuk vyplachuje i závodní Superbike F4 Leona Camiera. Úplně nejlépe však vypadá několik rudě lakovaných či eloxovaných dílů a nebýt těch „sociálních“ přepínačů na levé i pravé straně motorky (zapínají se jimi přední světla) a hodně netradičně, v tomto případě spíše neprakticky, umístěného startéru (v rámu na jeho pravé straně), dalo by se mluvit téměř o dokonalosti. Nejvíc nás však baví mokré pneumatiky, které rozhodně nevypadají tak nudně jako slicky či hodně sportovní gumy s minimem vzorku! Jestli se ale něco podobného dostane do výroby, to můžeme jen hádat. Zájem tahle motorka ovšem sklidila obrovský, a to i u samotného prezidenta MV Agusty, který řekl, že ho tento projekt doslova nabíjí nápady!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...