Černá perla – MV Agusta Blackout

vydáno 24. 1. 2017, text David M. Bodlák, foto MV Agusta

O uplynulém víkendu se na italském veletrhu Motor Bike Expo ve Veroně předvedla spousta zajímavých strojů, mezi nimiž se „blýskly“ i dva kousky, postavené na základu italské MV Agusty: Ballistic Trident a čistě italský počin – Blackout!

MV Agusta není značka, která by mohla jít cestou masových prodejů, a to i přes to, že má momentálně fantastické portfolio. To řekl v našem rozhovoru v ČMN 26/2016 prezident MV Agusty, Giovanni Castiglioni. A tak nás ani nepřekvapuje, že na lednovém veletrhu ve Veroně se MV Agusta hrdě hlásila ke dvěma speciálům, jež byly postavené na základě jejich sériových modelů. Tím prvním byl Ballistic Trident – překopaný model Brutale 800 RR od tchajwanských Rough Crafts, tím druhým pak Blackout – lehce futuristický a temně laděný techno-café racer, vycházející z osmistovkového Dragsteru, výsledek spolupráce mezi MV a Valterem Espositem ze společnosti Valter Moto Components.

Pravdou je, že temné lakování většinou zabíjí spoustu nádherných detailů, kterými se italské krásky původem z Varese mohou pyšnit již z výroby. U Blackoutu je ale koktejl designu a barev, za kterým stojí kromě Valtera i William MelziTecnoart Sersan, namíchaný skoro až magicky, neboť i přes hromadu černé si tvary tohoto stroje vysloveně užíváte. Dost dělá základ, model Dragster, vše pak dotváří opravdu geniálně zvolená škála doplňků a vychytávek v čele s parádním čelním LED světlometem a doplňkovými světly vlevo u rámu a vpravo na přední vidlici.

Hodně specifická jízdní pozice je dána typickými clip-on racingovými řídítky. Nechybí chrániče páček, speciální gripy a úplně nejlepší je absence klasických zrcátek. Ta jsou nahrazena na Blackoutu čistě moderní technikou, voděodolnou 170° kamerou vzadu a 11cm HD displejem, umístěným vpředu na horních brýlích. Pěkné jsou zubaté kotouče na předním kole a ještě hezčí je pak závodní výfukový komplet S1 od SC Project, což je značka, kterou známe především z královské kubatury MotoGP, přičemž stejný výfuk vyplachuje i závodní Superbike F4 Leona Camiera. Úplně nejlépe však vypadá několik rudě lakovaných či eloxovaných dílů a nebýt těch „sociálních“ přepínačů na levé i pravé straně motorky (zapínají se jimi přední světla) a hodně netradičně, v tomto případě spíše neprakticky, umístěného startéru (v rámu na jeho pravé straně), dalo by se mluvit téměř o dokonalosti. Nejvíc nás však baví mokré pneumatiky, které rozhodně nevypadají tak nudně jako slicky či hodně sportovní gumy s minimem vzorku! Jestli se ale něco podobného dostane do výroby, to můžeme jen hádat. Zájem tahle motorka ovšem sklidila obrovský, a to i u samotného prezidenta MV Agusty, který řekl, že ho tento projekt doslova nabíjí nápady!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Všechny příspěvky ...