Proč máme v Česku dvě výstavy

vydáno 10. 3. 2012, text ml

Jedni to vnímají jako boj Pražáků proti Brňákům, případně naopak, někteří si myslí, že jde o jedinou výstavu na ploše 200 kilometrů čtverečních. Většina motorkářů v tom jasno nemá, stačí mrknout na motofóra nebo facebook!

Něco málo z diskuzí:

• Nechápu, proč jsou současně dvě výstavy motorek a nikde nic. Zlatý časy, kdy to bylo vše v Praze pod jednou střechou.
• Nepojedu ani na jednu výstavu a s těžkou nostalgií budu vzpomínat na doby, kdy byla jediná výstava a člověk měl problém stihnout vše za jeden den. Teď není za necelé dvě hodiny na co koukat... Škoda, že business převálcoval zdravý rozum.
• Dělat dvě výstavy v jeden termín je úplná blbost, páč spousta značek chybí v Brně a obráceně v Praze! Kdyby byla jen jedna velká výstava, kde bude všechno, - podobně jak je to v zahraničí, tak klidně pojedu i do Brna, i když to mám z ruky!
•...jak naše oblíbená periodika napomohla k roztrhnutí výstavy ve dvě...
• Nic jiného od Pražáků nemůžete čekat... jednou se něco domluví, že se to bude střídat, ale oni nee: "Jsme koko.i z Prahy, tak budeme mít svoji výstavu."
• Rozdělit japonskou čtyřku mezi Brno a Prahu mi přijde trapné. Prohlášení, že na výstavě budou všechny významné značky, a pak tam chybí KAWA a SUZA, je ubohé. Je to podivné jednání i od dovozců. Jestliže je oficiální výstava letos v Brně, tak proč jsou v Praze? To se může stát jen u nás. Je to bordel a odnášíme to my, obyčejní motorkáři.
• Dokud bude fungovat tenhle d***** systém, asi si výstavy v ČR nechám ujít a radši pojedu do zahraničí - nesrovnatelný.
 

Jedni to svádí na Pražáky, jiní na dovozce nebo dokonce média a všichni vzpomínají na obrovskou a tehdy ještě jedinou výstavu v Praze v roce 2008. A právě to „obrovská“ je prvotní příčinou toho všeho.

Výstaviště v pražských Holešovicích tehdy doslova praskalo ve švech. Všechny příjezdové cesty k výstavišti v okruhu 10 kilometrů stály. Ti, co přijeli auty ze vzdálenějších končin, se k samotnému výstavišti dostávali až čtyři hodiny, aby nakonec neměli ani kde nechat svá auta. Uvnitř výstavních pavilónů bylo k nehnutí, dostat se v sobotu z jednoho křídla do druhého bylo vyčerpávající, mačkanice, tlačenice, obrovské fronty u občerstvovacích stánků, fronty u toalet... A do toho ještě zastupitelé Prahy 7 schválili, že celá sedmička bude modrá zóna a odtahováci si mastili kapsy.

Prakticky všichni dovozci motocyklů se shodli na tom, že stávající prostory jsou pro tehdy největší český veletrh zcela nevyhovující a že je potřeba s tím něco začít dělat. Poslední tečku za vším pak udělal říjnový požár, který zlikvidoval celé levé křídlo Průmyslového paláce.

Část oficiálních dovozců (Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Ducati) proto účast na veletrhu Motocykl v roce 2009 zcela odmítla s tím, že prostory nejsou pro prezentaci jejich značek dostatečně reprezentativní, viz například tisková zpráva Ducati.

Pořadatel výstavy, společnosti Incheba, se snažila svou výstavu narychlo zachránit tím, že nabídla pražským dealerům velmi výhodné podmínky, pokud navezou motorky ze svých obchodů. A tento způsob využívá dodnes.

Motocyklová sekce svazu dovozců automobilů mezitím odhlasovala, že výstavu budou střídat mezi Prahou a Brnem, jeden rok brněnské výstaviště, druhý rok pražské Letňany. A jelikož Incheba vlastní ochranné známky Motocykl a Bohemia Custom, vznikl tedy nový název veletrhu: Motosalon.

Slovenská společnost Incheba (nikoliv tedy Pražáci), se odmítla smířit s tím, že by jejich vlajková loď Motocykl měla přestat existovat, a tak tu máme v roce 2010 výstavy dvě – na brněnském výstavišti výstavu Motosalon, jejíž pořadatelem je BVV, a která má podporu svazu dovozců, a na pražském výstavišti výstavy MotocyklBohemia Custom, jejichž pořadatelem je Incheba. O týden později Incheba pořádá ještě výstavu Motocykel v Bratislavě, čehož úspěšně využívá ve svém marketingu - nabízí dovozcům zvýhodněné balíčky, pokud budou vystavovat na obou výstavách.

Ještě paradoxnější situace nastává v roce 2011 – máme dvě výstavy v Praze. Návštěvníci nechápou, proč je výstava rozdělená na dvě části, které jsou od sebe 20 minut metrem. BVV pořádá svůj Motosalon v Letňanech a Incheba svůj Motocykl v Holešovicích.

Má to nějaké řešení?
Domnívám se, že nemá. Dovozci mají jasno v tom, že do Holešovic už nechtějí. BVV nabízí dovozcům nesrovnatelně lepší zázemí. Incheba oproti tomu sází především na tradici Motocyklu, tedy na to, že výstavu zná každý, poskytuje lepší cenové podmínky vystavovatelům a v neposlední řadě láká na přestavby Bohemian Custom Bike.
Motorkářům se dvě výstavy samozřejmě nelíbí. Proč mají cestovat na dvě různá místa, proč mají platit 2x vstupné a proč vidí jen některé značky, když si vyberou jen jednu z výstav? Tohle není boj Pražáků proti Brňákům, jak to nejeden motorkář vnímá. Tohle je jen běžný konkurenční boj dvou velice silných hráčů v oblasti výstavnictví, a to BVV a Incheby.

A co na to dovozci?
Ani těm se to nelíbí. Také oni by chtěli zpět jedinou hojně navštěvovanou výstavu, ale nemají moc možností, jak to změnit. Přestože se shodnou na tom, že Holešovice už ne, nemohou Inchebě bránit v pořádání výstavy. A dokud bude mít Incheba dostatek návštěvníků, nemá jediný důvod k tomu výstavu nepořádat.
Navíc ošálit návštěvníka není tak těžké – stačí jeden veliký banner Kawasaki, jeden velký banner Suzuki, několik nových motorek a jen málokterý návštěvník rozpozná, že tohle není stánek oficiálního dovozce. Ducati a Victory nejsou členy svazu dovozců a s návštěvností pražského výstaviště jsou spokojeni. Především jim vyhovuje, že nyní vedle sebe nemají své konkurenty Aprilii, BMW, Guzzi nebo Harley.

Proč stejný termín?
Termínu - začátku března se nemíní ani jeden z vystavovatelů vzdát. V únoru je na motorky ještě moc zima a koncem března zase dovozci potřebují mít motorky u svých dealerů po celé ČR, a nikoliv někde v hale.

Proč v Brně nevystavují Suzuki a Kawasaki?
Účast na výstavě není žádnou levnou záležitostí. Náklady spojené s pouhými čtyřmi dny výstavy jdou pro jediného importéra do miliónů. V dnešní ekonomicky problematické době se obě značky jednoduše rozhodly do výstavy neinvestovat. Je pravdou, že vystavují i ekonomicky mnohem slabší značky, ale tak významné značky jako jsou Suzuki a Kawasaki, si prostě nemohou dovolit mít menší stánky, než mají jejich hlavní rivalové Honda a Yamaha. Než malý stánek, tak raději žádný stánek. Jak Suzuki, tak Kawasaki hodlají svým zákazníkům výstavu kompenzovat jiným způsobem, například možností svezení na motorce u svých dealerů a podobně.

Takže motorkáři, berte jako fakt, že malé Česko má opět světový unikát, dva mezinárodní veletrhy pořádané ve stejném termínu a příští rok nejspíš opět v jediném městě!



Diskuze k článku

Honaza 10. 3. 2012
kdysi o nás řekli Němci že jsme smějící se bestije a měli PRAVDU

Pavel 10. 3. 2012
nechápu proč to vzdala Kawa, když má výstavu hned za barákem. Myslím, že by vůbec nevadilo kdyby byl stánek Kawy menší než Hondy. Je to šetření na nesprávním místě.

Mike 10. 3. 2012
Dovozci nemají moc možností tuhle situaci změnit ? Tak to pardon... Stačilo by, aby alespoň polovina z nich jakékoliv vystavování bojkotovala a hnedka by se začalo jednat jak to zase stmelit dohromady. Myslím že motorkáři by to oželili kdyby výsledkem byla zase jedna výstava ať už v Praze nebo Brně. Loni jsem na výstavě byl a kvůli tomu co jsem tam viděl - nebo spíš neviděl jsem se rozhodnul zůstat letos doma - a nejsem zdaleka jediný.

Rady 10. 3. 2012
Byl jsem opet na vystave poradane BVV v Brne a uz mi dosla s delenim vystavy trpelivost a priste v CR uz s navstevami koncim a radeji pojedu za hranice. Vystavu v Holesovicich ani komentovat nebudu.

Maxx 10. 3. 2012
Řešení to má. Když mohou výstavu v Letňanech pořádat Brněnské veletrhy, může ji tam zrovnatak pořádat Incheba. Stačí se domluvit a dělat výstavu společnou nebo si dohodnout, že jeden rok ji dělá jeden, druhý rok ten druhý, jako se to dělá na západ od nás. Ale se Slovákama se zřejmě domluvit nejde.

buf 10. 3. 2012
2016 myslim končí inchebě nájem v holešovicích, pak bude snad 2 výstavám konec.

buf 10. 3. 2012
Ještě mě napadlo, že by mohli dovozci hrozit svým dealerům ukončením spolupráce, když půjdou k mětějský :-) A vypadá to, že si SDA s BVV nedomluvil moc výhodné podmínky, když na to slabší značky nemaj peníze.

Mirek 10. 3. 2012
Je to komedie a tak radsi budu doma Souhlasím s MIKE Muze byt praha a bratislava A parkovani v holesovicich je pekna pakarna !!!

Kaa 11. 3. 2012
Rok co rok jsme s partou jezdily na výstavu. Po loňské zkušenosti jsme ale řekly dost a kašleme na to. Je to humus a tento stav odradí spoustu motorkářů. Je to škoda.

nondrak8 11. 3. 2012
Osobně mě výstava Motosalon opravdu zklamala a příští rok ji už asi nenavštívím, jestli budou pořád dvě výstavy (což určitě budou). Kaskadérská show byla hodně dobrá, ale to bylo asi tak všechno z celý výstavy, až na pár výjimek. Co mě ale naopak potěšilo byla Kawasaki. Na výstavě sice nebyla, ale sama ve své prodejně v těchto dnech otevřela prohlídku a když už jsem byl v Brně nemohl jsem tam nezavítat. Velmi ochotných prodavačů tam bylo asi 6. Dokonce nám jeden zdělil proč nejsou oficiálně na výstavě - jednak kvůli vysoké ceně pronájmu a hlavně kvůli průzkumu z poslední výstavy na které byly - z údajných 60000 lidí co navštívili motosalon 2010 si koupili díky tomu kawu pouze dva lidi (což jim logicky náklady vynaložené na motosalon nevrátilo). Mě se nejvíce líbila ZX-10R - je prostě úžasná.

Jarda 11. 3. 2012
Pěkně napsané a se vším můžu souhlasit. Až na info ohledně Kawasaki, když ne velký stánek, tak raději žádný. A co ty 4 motorky na Motosalonu a 4 motorky na Motocyklu? Je to prostě komedie.

Vašek 11. 3. 2012
"Slovenská firma Incheba" - copak pisatel toho článku nečte noviny a neví, že to je pražská rodina Kočkových?

ML 11. 3. 2012
Stačí se kouknout na výpis z obchodního rejstříku (http://www.justice.cz/or/): Statutární orgán: jednatel: ing. Alexander Rozin, CSc. Bratislava, Viedenská cesta 3251/7 Slovenská republika jednatel: Ing. Alexander Rozin, dat. nar. 04.10.1982 85101 Bratislava, Viedenská cesta 7 Slovenská republika den vzniku funkce: 9.listopadu 2010 jednatel: Ing. arch. Jozef Kaliský, dat. nar. 30.10.1945 82103 Bratislava, Borodáčova 17 Slovenská republika den vzniku funkce: 6.února 2007 jednatel: Ing. Helena Stopková, dat. nar. 07.08.1956 84106 Bratislava, Strmý Vŕšok 45 Slovenská republika den vzniku funkce: 6.února 2007 Za společnost jedná jednatel Ong. Alexander Rozin CSc. samostatně, nebo ostatní jednatelé tak, že vždy jednají 2 společně. Společníci: INCHEBA a.s. 85101 Bratislava, Viedenská cesta 3-7 Slovenská republika

ML 11. 3. 2012
> Vašek - Zajímalo by mě, jaké noviny přisuzují Inchebu Kočkům? Obchodní rejstřík hovoří za vše. Vlastníkem je Incheba a.s. Bratislava.

Frankie 15. 3. 2012
Tohle je informace vcelku stará, sám jsem se jí snažil šířit, ale vždy jsem byl za hlupáka kterej ničemu nerozumí. Nicméně jako novinář jsem se vždy účastnil a pravidelně i napsal něco o novinkách, za stávajících podmínek ale na to kašlu nejen z profesního hlediska, ale i jako motorkář. Nicméně jsem přesvědčený, že kdyby stávající dealeři překousli konkurenci na stejném place a vzájemně se dohodli, udělali by pro sebe a motorkáře víc, nežli nesmyslným stávajícím postojem.

Dvořka 15. 3. 2012
Ducati...Především jim vyhovuje, že nyní vedle sebe nemají své konkurenty. ************************* u Ducati byli vždycky divní... mají krásné, smyslné motorky, ale servis a zázemí zoufalé (sám mám s nimi jen špatné zkoušenosti), jednání a přístup taktéž, takže se jejich rozhodnutí není čemu divit... Incheba a Slováci... netřeba se vyjadřovat a co se týče Pražáků... nevím, ale mám takový pocit, že převážná většina návštěvníků v Holešovicích bylo právě z Prahy... Když se jednou řekne oficiální výstava, tak by jí měli myslím podpořit všichni, a ona by si to příští rok Incheba třeba rozmyslela... ...jenže to by jsme nesměli žít v kocourkově kde vládne vychcanost a korupce, všem to vadí, ale nikdo pro to nic neudělá.

backmen 6. 3. 2016
Co k tomu dodat???Vše bylo řečeno.Vlastně ještě dodatek...po všem hovno,jen po včelách med.

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife