Dva veletrhy – evropský unikát

vydáno 16. 2. 2010, text čmn

Na horké téma nadcházejcích veletrhů redaktoři ČMN položili stejné dotazy s paní Evě Nogolové, ředitelce projektu Motosalon Brno a panu Pavlu Hozlárovi, řediteli obchodní strategie Incheba Praha za veletrh Motocykl 2010.

Paní Nogolová, jak vlastně došlo k tomu, že máme letos dva veletrhy?
O novém místě konání motocyklového veletrhu, kterým je město Brno, rozhodl Svaz dovozců automobilů (SDA). Důvodem byly především vyhovující prostory brněnského výstaviště, které splňuje veškeré podmínky moderního evropského výstaviště.

Pokud si dobře pamatuji, tak přihlášky na letošní Motocykl v Praze se řešili s vystavovateli už během konání loňském ročníku. Jak je podle vás tedy možné, že dnes dobře 70 % národa žije v tom, že je výstava pouze a jenom v Brně?
BVV má rozsáhlou kampaň nejen ve všech odborných médiích, ale i v rozhlase, TV, celoplošném tisku, motocyklových serverech a na internetu vůbec.

Zkuste se reálně zamyslet nad tím, jak dopadne brněnský veletrh.
Věřím, že dobře. Je přihlášeno téměř 90 vystavovatelů a veletrh má podporu a odbornou gesci Svazu dovozců automobilů - motosekce. Na veletrhu bude světová premiéra VRX - novodobé verze Velorexu. Jinak vše musí posoudit návštěvníci, pro které tu bude připraven také bohatý doprovodný program. Parkování pro návštěvníky, kteří přijedou na veletrh na motocyklech, bude připraveno u pavilonu P.

Co bude podle vás takovým největším lákadlem?
Dobrá dostupnost a infrastruktura výstaviště a představené novinky vystavovatelů spolu s doprovodným programem.


Pane Hozláre, jak vlastně došlo k tomu, že máme letos dva veletrhy?
Incheba Praha pořádá veletrh s názvem Motocykl už čtrnáct let. Za tu dobu se z něj stala akce mezinárodního charakteru a vybudovala se velmi silná tradice. Hlavním partnerem veletrhu Motocykl byl vždy SDA (Svaz dovozců automobilů), sekce motocykly. Na začátku loňského roku přišlo z SDA rozhodnutí, že hodlá v roce 2010 odstoupit od spolupráce s Inchebou a oslovit pro pořádání veletrhu brněnskou společnost BVV. Pak se dlouho řešilo, jestli bude veletrh na výstavišti v Brně nebo v Praze v Letňanech, až nakonec zvítězil nový pavilon v Brně, i když s tím ne všichni členové SDA souhlasili. Ovšem statistiky posledních let jasně dokazují, že největší prodej a zájem o motocykly je v regionu střední Čechy a v Praze. Proto jsme neměli nejmenší důvod nepokračovat v rozběhnutém projektu. A podobného názoru byla i spousta vystavovatelů. Ovšem vedení SDA se to nelíbilo, takže rozhodlo, že se žádný z členů SDA nesmí v měsíci březnu účastnit jiného veletrhu, než je brněnský Motosalon. Jenže spousta značek se nechtěla prezentace v Praze vzdát, takže se nakonec účastní veletrhu Motocykl prostřednictvím expozic svých silných dealerů. Suzuki, Kawasaki, Harley – Davidson a dalších značek. Spousta firem má teď dilema, kam se vlastně přihlásit. Chtějí vystavovat, ale netuší, kde to bude pro ně lepší. Víte, nejhorší je, že hlavním cílem každé veletržní akce je podpora prodeje. A přesně té současný stav vůbec neprospívá. Je to paradoxní, neboť jinde ve světě se z důvodu krize výstavy ruší a my máme výstavy hned dvě. Ať se každý sám zamyslí nad otázkou, jestli v této době byl potřeba nějaký nový produkt. My jen pokračujeme v tradici.

Pokud si dobře pamatuji, tak jste přihlášky na letošní Motocykl řešili s vystavovateli už na loňském ročníku. Jak je podle vás tedy možné, že dnes dobře 70 % národa žije v tom, že je výstava pouze a jenom v Brně?
Kolem nové výstavy v Brně proběhl velký mediální humbuk prakticky hned po skončení Motocyklu 2009. Spousta mediálních partnerů veletrhu je navázaná na SDA, takže najednou motoristickými médii proběhla zpráva, že se „motorky přesunují do Brna“. Tato lživá informace se pak s BVV řešila soudně, ale lidé už si ji zapamatovali. BVV také udělalo velkou náborovou akci už několik měsíců dopředu. My jsme se ale také hodně snažili. Jednání střídalo jednání a nakonec jsme s výsledkem spokojeni. A věřím, že budou i návštěvníci.

Zkuste se reálně zamyslet nad tím, jak dopadne pražský veletrh Motocykl.
No, počáteční východiska nejsou tajemstvím. Žádný importér se nesmí naší výstavy zúčastnit. Ale díky dealerům tam budou nakonec zastoupeny prakticky všechny důležité motocyklové značky. Loni proběhl Motocykl bez jakékoliv účasti Yamahy, Hondy a Kawasaki a hlavně, chyběla i mezinárodní výstava Bohemia Custom, a navštívilo ho stejně přes 38 000 lidí. Můj střízlivý odhad je, že by letos mohlo dorazit do Prahy dobře 30 000 návštěvníků. Protože máme zjištěno, že jen 7000 – 8000 jich pravidelně přijede jen kvůli akci Bohemia Custom.

Co bude podle vás takovým největším lákadlem?
Jednoznačně mezinárodní výstava motocyklových staveb a přestaveb Bohemia Custom 2010. Ta bude letos v takovém lesku, jako nikdy před tím. K exklusivním motocyklům samozřejmě patří i prezentace dragsterových speciálů, raritních veteránů Harley – Davidson a Indian a automobilových hotrodů. Navíc bude na BC probíhat neustále nějaký program a každý večer tam budou koncertovat rock ´n´rollové kapely. Také se můžete těšit na vystoupení motocyklových kaskadérů v kouli smrti, stuntriding show, mistrovství ČR v indoor trialu juniorů, dakarskou prezentaci KM Racing teamu, autogramiády jezdců, výstavu závodních motocyklů. Je toho spousta. Já se nejvíce těším na to, jak bude letošní Motocykl interaktivní a barevný.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...