EICMA 2015: Ducati má enduro Multistradu a maličký Scrambler 400!

vydáno 20. 11. 2015, text Jan Rameš, foto Ducati

Pro Italy je EICMA národním svátkem, tak není divu, že právě sem si Ducati přichystala největší nálož svých novinek. O některých jsme už dopředu věděli, jako třeba větší Hypermotard nebo Panigale, jiné šokovaly.

Scrambler Sixty2

Do první kategorie bezesporu patří malý Scrambler, jenž se oficiálně jmenuje Scrambler Sixty2. Proč tenhle divný název? Protože v roce 1962 přišel na trh první Scrambler od Ducati, tehdy ještě přísně jednoválcový. A Scrambler 400 by prostě znělo blbě.

Upřímně, s nějakým dalším rozvinutím téhle rodinky jsme počítali, ale spíše směrem nahoru a s lepšími komponenty. V tomhle nás Ducati "prekabátila", ovšem musíme jí dát za pravdu, tohle je určitě rozumnější cesta.

Co se změnilo proti standardní osmistovce, kterou ČMN redakce měla zapůjčenou na celou letošní sezonu a do které se všichni docela zaláskovali? Samozřejmě motor, desmo-dvouvál má objem 399 cm3 a dokáže ze sebe dostat 41 koní při plnění normy Euro 4 (vzducháč! ), což fakt bohatě stačí. Vpředu je klasická vidle místo USD a jednoduchá brzda, vzadu ocelová kyvka, která ale i tak vypadá dost dobře, a užší guma. Za nás geniálně jednoduché, jsme zvědavi na cenu.

Scrambler Flat Track Pro

A jedeme dál v rytmu Scramblerů. Další novinku přivezl v Miláně na pódium legendární Troy Bayliss, jenž je známý hlavně jako trojnásobný mistr světa WSBK, ovšem jeho slabost pro flat-track je obecně známá.

Žluto-bílý ďábel poutá pozornost svými doplňky, jako jsou boční číselné tabulky, štítek na světlem či výfuk Termignoni. Detailisté dokáží odhalit také nízká řídítka, jiné stupačky, zkrácený přední a chybějící zadní blatníček či speciální sedlo.

Multistrada 1200 Enduro

Ducati o dvanáctistovce Multistrada vždy tvrdila, že jde o čtyři motocykly v jednom - sportovní, turistický, městský a enduro. Pravda byla taková, že to bylo spíš takové "tři a půl", to enduro se moc vážně brát nedalo. A tak v Borgo Panigale udělali stroj, který si toto označení již plně zaslouží.

Rozdíly proti standardní Multošce jsou do očí bijící - 19palcové přední kolo a velká, v tomto případě dokonce 30litrová nádrž! A dost možná si všimnete i vyšších zdvihů odpružení, které narostly o 30 mm na výsledných 200. Že se zvedla i hmotnost a Enduro váží přes 250 kg, je logickým důsledkem.

Stejně jako u standardního modelu, i tady máte k dispozici maximální elektronickou nálož od tempomatu přes jízdní režimy po zatáčkové ABS či semiaktivní podvozek. A i verzi Enduro si budete moci dále dovybavit buď jednotlivými doplňky, nebo čtyřmi komplexními sety.

Multistrada 1200 Pikes Peak

Ducati se ráda vrací na slavný vrch Pikes Peak, a to nejen závodně, nýbrž i ve speciálních edicích. I v modelovém ročníku 2016 se tak dočkáme Multošky inspirované tímto závodem, poznáte ji podle typického lakování, malého karbonového štítku, výfuku Termignoni a konvenčního odpružení Öhlins.

XDiavel

Co tohle proboha je?! Zděšení psychicky labilních jedinců po setkání tváří v tvář s novým přírůstkem do rodiny Ďáblů neznalo mezí. Proti tomuhle je standardní Diavel pohádková postavička pro princezny!

Bylo by ovšem mylné se domnívat, že XDiavel je pouze jinak designovaný Diavel. Ne, tohle je motorka s úplně jinou duší a také trochu jinou technikou. A nebyla by to Ducati, kdyby vedle běžného XDiavela neudělala ještě trochu vyvoněnější verzi S.

Motor Testastretta je stejně jako v letošní Multistradě vybaven systémem variabilního časování ventilů DVT a tady je naladěný na maximálních 156 koní. O ty ovšem vůbec nejde, tady se hraje na krouťák odspodu, který má své maximum 130 Nm už v 5000 otáčkách a již v ultra nízkých 2100 ukáže na dynu přes 100 Nm! Novinkou u Ducati je sekundární převod ozubeným řemenem.

Unikátní je možnost přizpůsobit si motorku přesně na svou postavu. Ducati udává, že v nabídce je neuvěřitelných 60 variant - čtyři pozice stupaček, pět různých sedel, troje řídítka a ještě je tady na výběr komfortnější sedlo pro spolujezdce i s opěrkou.

959 Panigale

O tom, že bude nová malá Panigale, si brabci na střechách povídali už dávno. Ovšem že k plnění normy Euro 4 bude potřebova poněkud šílenou dvojici výfukových koncovek, to jsme nečekali. Ale mohli jsme, podobně přísné limity plní i velká Panigale v Japonsku.

Jinak se vnějších změn moc neudálo. Díky Bohu, chtělo by se říci, tohle je prostě nejkrásnější design současnosti. Je tu trošičku pozměněný čumáček či zrcátka, ale nic, čeho byste si všimli. Motor zvětšil svůj objem na 955 cm3 a s tím narostl i výkon na 157 koní.

Hypermotard 939

Poslední novinkou, ovšem jistě ne významem, je inovovaná řada Hypermotardů. Ta i nadále obsahuje tři modely: standardní Hypermotard, vhodný zejména do města, potom Hypermotard SP vybavený spoustou závodních komponentů a nakonec ještě Hyperstradu, což je vlastně Hypermotard doplněný o komfortnější sedlo, plexi štítek a brašny.

Jelikož všechny modely dostaly přídomek 939, je ta zásadní změna nasnadě: nový větší motor, konkrétně o objemu 937 cm3. Jeho výhodou proti předchozí verzi 821 je kromě plnění normy Euro 4 hlavně zvýšení výkonu na 113 koní (dříve 110) a hlavně 10% nárůst točivého momentu, který nyní již atakuje rovnou stovku newtonmetrů.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
3. dubna v 16:12
Motorbike 4/2024
Právě v prodeji! Více na  www.motolife.cz/.../motorbike-4-2024-motorbike-460b
Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...