Yamaha představuje X-MAX 400 pro rok 2018
vydáno 14. 7. 2017, text David M. Bodlák, foto Yamaha
Stylové sportovní skútry, ty v Yamaze umí. A právě v těchto dnech se tři ladičky pochlubily přepracovaným modelem čtyřstovkové verze, která debutovala na evropském trhu již v roce 2013.
Maxíky, navržené Yamahou, od začátku splňují dvě základní věci – umí být pracanty, ale také se v jejich sedle pobavíte. Dynamický výkon ve spojení se špičkovou kvalitou a elegantním evropským stylem je přesně tou filozofií, která stála u zrodu těchto samohybů, jež jsou nabízeny v objemových variantách od 125 cm3 do 530 cm3. Nás tentokrát bude zajímat X-MAX 400, který si dokázal již od svého uvedení vydobýt záviděníhodnou pověst jednoho z nejstylovějších, nejzdatnějších a nejfunkčnějších sportovních skútrů pro dojíždění na dlouhé vzdálenosti i víkendové projížďky. A faceliftovaný model by měl nabídnout ještě vyšší úroveň pohodlí, lepší technické parametry i špičkový design, stejně jako řadu nových funkcí, jež umožní posádce snazší a příjemnější jízdu.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1057862O33O80982065ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1057891O33O80984285ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1057920O33O80986505ONO04507O0854.jpg)
Design modelu X-MAX 400 se inspiruje modelem X-MAX 300 a je naprosto zřejmé, že čistá DNA MAX ovlivnila na tomto prémiovém sportovním skútru prakticky každý prvek. Nádherně tvarovaná kapotáž s okamžitě rozpoznatelnou přední částí s dvojitým světlometem působí autoritativním dojmem a kultovní kapotáž ve tvaru bumerangu u tohoto skútru jen potvrzuje silný odkaz řady MAX.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O1057949O33O97806466ONO04507O0854.jpg)
V útrobách skútru bije výkonné a zároveň úsporné jednoválcové, kapalinou chlazené srdce, splňující normu Euro 4, které se nezalekne ani dálničního provozu a nemusíte se tedy bát, že by vám chyběla dynamika při předjíždění. Podvozkové komponenty odpovídají spíše motocyklům, když vpředu najdete novou teleskopickou vidlici a navíc je tu i standardní bezpečnostní výbava v podobě kontroly trakce TCS a trojitých brzd se třemi 267mm kotouči a systémem ABS. Nechybí však ani praktická parkovací brzda.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1057978O33O80990945ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1058007O33O80993165ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1058036O33O80995385ONO04507O0854.jpg)
Za účelem zvýraznění charakteristického stylu MAX byl nový model vybaven dvojitými předními LED světlomety včetně obrysových světel. Znamená to, že jezdec jednak dobře vidí a navíc je také dobře vidět. Technologie LED je použita i na zádi.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O1058065O33O97817190ONO04507O0854.jpg)
Nově navržené je dvojité sedlo s nezávislou bederní opěrkou pro jezdce, jež by mělo zajistit mimořádně pohodlnou jízdu, kterou můžete podpořit i nastavitelnými řídítky (dvě polohy) či nastavitelným štítem (taktéž dvě polohy). Kryt sedla s dvoubarevnou povrchovou úpravou a nádherným dvojitým prošíváním je důkazem pečlivého zpracování, které je patrné na celém skútru.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1058152O33O81004265ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1058181O33O81006485ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1058094O33O80999825ONO04507O0854.jpg)
Nová jsou i lehká hliníková kola, posilující dojem sportovního luxusu a sportovně laděná je i přístrojovka s dvojicí klasických analogových ciferníků s černým pozadím a bílými číslicemi. Ty uprostřed doplňuje přehledný digitální LCD displej, jež zobrazuje celou řadu informací. Pro praktické účely nechybí 12V zásuvka pro napájení a nabíjení elektronických zařízení, která lze uložit do velkého úložného prostoru pod sedlem, kam se vejdou dvě integrálky a z praktického hlediska tu najdete i osvětlení.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O1058210O33O97830595ONO04507O0854.jpg)
Yamaha vybavila skútr X-MAX 400 bezklíčkovým zapalováním Smart Key. Stačí mít klíček v kapse a můžete startovat, odemknout či zamknout řízení, otevřít sedlo či plnění nádrže (14 litrů) a ještě pomocí této vychytávky můžete skútr lokalizovat.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1058355O33O81019805ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1058384O33O81022025ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O1058326O33O81017585ONO04507O0854.jpg)
Novinka zhubla o celých 5 kg (nyní 210 kg) oproti minulému modelu a dostupná by měla být ve třech barevných variantách v průběhu letošního srpna. O ceně sice oficiálně zatím nepadlo ani slovo, ale mělo by to být necelých 200 000 Kč. Už teď je ovšem zřejmé, že nebude chybět ani široký sortiment originálních dílů a příslušenství, jež uspokojí zákazníky orientující se na kategorii Sport i Touring.