Přečtěte si v ČMN 14/2011

vydáno 6. 4. 2011, text Petr Pour

Karel Abaja Abraham dojel v první desítce druhého závodu MotoGP. A kdo ten závod viděl, ví, že Karel si sedmé místo zasloužil a že bojoval. Jeho zhodnocení závodu, stejně jako komentář Karla Abrahama staršího přinášíme hned na straně 3, samotný report pak na straně 22.

V aktualitách se dočtete také o chystaných předváděčkách nových strojů několika značek, dále o tom, že České motocyklové noviny si nově můžete pořídit v elektronické podobě a že redakce společně s dovozcem KTM chystá další čtenářské testování.

Třídu cestovních korábů od letoška rozšířil další šestiválec. Vedle Gold Winga je to BMW K 1600 GT/GTL. My jsme měli možnost otestovat luxusnější verzi GTL a musíme říct, že nás překvapilo, jak sportovně se motocykl jeví. A to i přesto, že váží 348 kil a je prošpikovaný elektronikou na nastavení snad úplně všeho.

Vincenty byly vždy pěkně našlápnuté motocykly. Od svého vzniku se jim výkonově jen málokterý jiný stroj vyrovnal. I proto si australští bratři Hornerovi postavili repliku padesát let starého motoru Vincent, kterou zabudovali do moderního rámu. S tímto Irving Vincentem 1300 závodí ve třídě Vintage Superbike. Test Alana Cathcarta naleznete na straně 6.

Zapalovací svíčky – součást motoru, bez které bychom prostě nejezdili. Nám se podařilo projít si celou fabrikou tradičního výrobce svíček Brisk z Tábora. Velká reportáž začíná na straně 8.

Na vlastní kůži motokros. To možná na první pohled nezní moc odvážně, přece jen nějaký ten zablácený závod jsme už absolvovali každý. Ale většinou to bylo hodně srandovní svezení bez jakýchkoliv ambicí. Když si ale Hawk střihnul v Merklíně závod seriálu VVL Lorenc Logistic Cup a ještě v sedle čínského stroje Shineray, bylo jasné, že o dobrodružství je postaráno.

Motoškoly jsou už i v ČR běžným jevem. Rozhodli jsme se proto přinést vám několik základních informací, jak se v nich orientovat, podle čeho se rozhodovat a co od nich očekávat.

V sekáči máme tento týden trochu exotiky. Kawasaki BJ250 Estrella asi většině lidí nic neřekne. Přesto jde o krásné retro vyráběné od roku 1992 až dodnes. Do ČR se nikdy ofiko nedovážela a v Evropě je jen pár let odebírali Němci. Japonci (zejména Japonky) ale tyhle stroje milují.

Německý Mainz hostil největší evropskou přehlídku motocyklových customů. A bylo opravdu na co koukat. Ondra se tam vypravil a sepsal o tom reportáž, kterou naleznete na straně 20. Hned na protější straně je pro změnu report Jardy Šímy ze zahajovací jízdy Harleyů z Prahy do Poděbrad. Jarda pro tuto příležitost dokonce změnil značku a svoje báwo vyměnil za H-D.

Ve sportu se vracíme k Moto GP v Jerezu, MS a ME supermoto v italské Busce, superkrosu z USA, ale i MČR enduro v Klatovech nebo Crossracing cupu v Břeclavi.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...