Co je nového!

vydáno 17. 12. 2008, text Ladislav Záruba

Harley-Davidson FLSTSB Cross Bones vypadá, že je skoro ze stejné doby, která pamatuje zašlou slávu Jawy. Ale v tomhle případě je to záměr, Cross B ones je moderní veterán. Pod retro kabátem se skrývá moderní technika. Tak moderní, jak moderní jsou motocykly HD obecně. Král nízkých otáček se vstřikovaným motorem je dělaný na pohodové brouzdání krajinou. Žádný cestovatel to sice není, ale testu přinesl zjištění, že je až překvapivě pohodlný, i když na to nevypadá. Test najdete na straně 8.

Hlavním tématem vašich úpa nejoblíbenějších Českých Motocyklových Novin je Jurský park. Snad jen takhle lze definovat současnou týneckou Jawu. Kdysi motocyklová bašta, která ukazovala světu cestu a vyráběla nejlepší motorky na světě dneska živoří a to přesto, že ze státní kasy do ní nateklo okolo 35 milionů korun na dotacích. Čas se tu zastavil a ani budoucnost nevypadá růžově. Jawu dnes prakticky živí Kuba do které vyváží Jawu 640, která nesplňuje emisní normy Evropské unie, ale kubánské předpisy ano. Tedy pokud tam vůbec nějaké mají. Jawa dnes má už jen jméno, problém je, že to její jméno znají venku většinou už jen motorkáři, kterým je dneska 70 a více let. Reportáž z Jawy v Týnci -Brodcích včetně rozhovoru s ředitelem Hruškou čtěte na stranách 4 – 7.

Druhý test vám odhalí negativní a pozitivní stránky Triumphu Street Triple R, modifikované sportovnější verze nejoblíbenějšího naháče planety. Ale spíš odhalí ta pozitiva, protože negativa nejsou snad žádná. Alespoň podle redaktora Alana Cathcarta. A není to prý kvůli tomu, že na jeho helmě se třepotá anglická vlajka. Nemůžete s ním souhlasit nebo ne, nicméně váš osobní názor si budete moci udělat počátkem příštího roku, kdy nové Triumphy Street Triple R dorazí na náš trh.

V rubrice cestopis najdete třetí pokračování seriálu o expedici Himalya 2008. Tentokrát si přečtete, co Radovana Jirků a Alenu Kantorovou potkalo v Ladákhu a Kašmíru.

Ve třetím testu je testována jedna z nejsilnějších mašin na trhu. Rychlost sice není nic moc, ale výkon podélně uloženého dvanáctiválce je 1 800 koní. Na tenhle výkon ho nadopovalo turbo, dokonce dvojité. Aby se vám neprotáčela kola, veze ta mašina dokonce zásobu písku. A abyste s tímhle výkonem už vůbec nevyvedli žádnou neplechu, je na přístrojové desce speciální bezpečnostní tlačítko, které musíte jednou za čas stisknout, jinak vás elektronika zastaví. Kdo poznal, že jde o test lokomotivy je dobrej, kdo to nepoznal, tomu napoví test na straně 12.

Svět malých objemů přináší poznatky, jak to vlastně vypadá v takové motocyklové autoškole. Čeho se vyvarovat, jak poznat dobrou autoškolu a jak se na takovou autoškolu připravit.

Konec roku je ve znamení bilancí, a tak i vy na straně najdete názory jednotlivých redaktorů na nejlepší a nejhorší motorku roku a také zážitek roku. A najdete to přehledně spojené i s představením jednotlivých členů redakce.

Taky rubrika Sport bilancuje rok 2008 ve sportu a přináší Top Ten motocyklového sportu.

Co zbývá? Anketa. ČMN chtějí vědět co si o nich myslíte, protože chtějí být ještě lepší a atraktivnější. Tak je pochvalte či ne, a sice vyplnění anketního lístku nebo na internatu na www.cmn.cz/anketa

Příští, první číslo roku 2009 vám ve čtvrtek 8.1. přinese:

Test: Honda CBR s ABS
BMW 450 X
Second Hand: Falco
Sport: Dakar, SX Anaheim
a mnoho dalšího zajímavého čtení


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...