Co je nového!

vydáno 25. 2. 2009, text Ladislav Záruba

Tak si to představte – na výstavě Motocykl 2009 nebude ani Suzuki, která svoji účast odřekla na poslední chvíli. Důvod? Strana 5. 

Testovací část ČMN vás zavede do Ameriky na test závodní Ducati 848. Jestli se o tuhle motorku zajímáte, tak možná víte, že její konstruktéři vůbec nepočítali s tím, že bude závodit. Překvapení jim ale přichystal Američan Larry Pelgram, který zjistil, že objem 848 krásně pasuje do jejich šampionátu Formula Xtreme, kde může závodit po boku třináctistovek! Ono je to trochu složitější, ale to zjistíte v testu nazvaném A přece závodí!

Další test vás zavede na české silnice, a zjistíte tu mínusy, ale hlavně plusy Triumphu Bonneville T100.
Mezi jeho největší plusy určitě patří, že je to retro jak noha. Stroj je stylově velmi čistý, dokonce tak, že vstřikování, které se bohužel Bonnevillu nevyhnulo, konstruktéři zabalili do obalu z karburátorů, aby nic nerušilo posvátnost, které se říká retro styl. Proto také na Triumphu najdete třeba zamykání z jedné strany a klíček zapalování ze strany druhé. Ale nejen styl má Triumph vybroušený – také jízdní vlastnosti. Bonneville není o výkonu, není o maximálce, je o zážitcích. Co se na něm všechno při testování zažilo, čtěte na stranách 6 až 8.

Úplně jiný druh motorky představuje Element, kterého si postavil Bob na straně 14. Dokonale stylový custombike z říše snů, postavený ve stylu „old school třetího tisíciletí“. Až třeba uvidíte ty kola s jejich výpletem – to není výplet, to je pavučina složená ze 160 drátů v každém kole. Celá ta motorka je taková...prostě sednout si na ní je skoro škoda. Uvidíte sami.

Mezi stranami 8 a 14 ovšem nepřehlédněte ani velkou reportáž o tom, jak se dělají Blaty. Říká se ´odříkaného chleba největší krajíc´ a tohle pořekadlo má v případě Blaty 125 zdá se, plnou platnost. Čekali jsme na Blatu skoro dva roky, ale vypadá to, že se na náš trh hrne velmi kvalitní stroj. Pochybujete? Přečtěte si, jak se Blaty vyrábějí a změníte názor.

Sport přináší aperitiv před vypuknutím velkého svátku, nejsledovanějšího světového motocyklového šampionátu, mistrovství světa superbiků, které se již tento víkend rozjíždí na Phillip Islandu. Dočtete se tu ve zkratce všechno, co potřebujete vědět, abyste byli v superbikovém a supersportovním obraze, najdete tu startovní listiny obou tříd a miniprofily třech českých mušketýrů – Jakuba a Matěje Smržových a Patrika Vostárka.

Kromě toho v ČMN číslo 8 samozřejmě najdete i spoustu aktualit, slibovaný cestopis ze Zakarpatské Rusi, stránky historie, reportáže ze srazů, Bazar, ČMN Shop a spoustu dalšího čtení.

Příští ČMN 9/2009 vám ve čtvrtek 5. března 2009 přinesou:

Test: KTM 990 SM T
Představení: GSX-R 1000
reportáž: ITP Essox Cup
Reportáž: Irish Motorbike show
velmi důležitou Přílohu o výstavě Motocykl 2009
a mnoho zajímavého čtení


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...