Co je nového!

vydáno 14. 1. 2009, text Ladislav Záruba

Zprávou čísla je, že motorky Blata se konečně začínají vyrábět. Tuhle zprávu jste sice četli už mockrát, ale tentokrát je to prý fakt pravda pravdoucí. Testem čísla je pak porovnávák dvou Triumphů - Tigera a Sprint ST. Triumphy jsou jak známo vynikající motorky a test proti sobě postavil jednu celokapotu a jedno cestovní enduro.

A není to volba protivníků tak divná, jak by se mohlo na první pohled znát. Sprint ST totiž není hardcorový supersport a Tiger není hardcorové enduro. Oba to jsou v podstatě cesťáky. Test tedy hledá spíš odpověď na otázku, zda se vyplatí pořídit si Sprinta ST pro jeho rychlost anebo Tigera pro jeho pohodlnější posaz a ovladatelnost. Oba tříválcové motory mají podobný projev, větší výkon papírově silnějšího Sprinta ST (má i vyšší maximálku) je dorovnán jeho vyšší hmotností a těžším sekundárním převodem. Ve výsledku tedy obě motorky mají podobnou akceleraci a také při 6000 otáčkách na nejvyšší kvalt jedou prakticky stejně, okolo 160 kilometrů za hodinu. Rozdíly tu ale samozřejmě jsou a redaktoři ČMN je pro vás zjistili na stranách 6 až 9. 

Druhý test vás přivede do terénu. Nové krosky 250 a 450 od Hondy už se ale technicky nepodobají jedna druhé jako vejce vejci. Zatímco dvěpade má pořád karburátor, čtyřipade už je stříkačka.
Už ne tak dobrou zprávou je, že ani jedna z nových krosek nemá elektrický startér, takže když si motor zašlápnete, zase budete skákat na páce. Podvozkově vycházejí nové Hondy jako poměrně tuhé, ale částečně to bude i tím, že stroje v testu byly úplně nové a ještě nerozhýbané. A dalo by se samozřejmě i nastavit pérování, zadní tlumič má dokonce oddělené nastavování útlumu pro rychlou a pomalou rychlost komprese.

Číslo půlí samostatná příloha Quad &ATV a v ní zpravodajství z testu nové Dinli 700 ve Francii, novinky 2009 ve sněžných skútrech, oblíbený seznam tratí kde se dá jezdit, tentokrát včetně všech tří motokrosových hal v ČR a sport.

Co se zimní nudou aneb nádherně bezbolestné zvládání backflipů, wheelies a driftů řeší test počítačového MX simulátoru v recenzi Junior zone na straně 21.

K nejvyššímu mostu Evropy s nejdelším pilířem o délce 336 metrů vás do francouzských Alp zavede Jaroslav Douša na své GSX 1402. A bude to poměrně rychlý výlet. Ne že by byl nějak krátký, ale po cestě budete závodit snad ze všema okolníma motorkama na silnici, aby vás ke konci spráskalo nějaké Porsche 911. A ještě abyste přitom měli čas kochat se okolní přírodou...

V čísle na vás čekají samozřejmě i reportáže ze srazů, tentokrát z 9. ročníku Off-road fichtel day, Autoslide v Pardubicích, 7. narozenin Motobaru u Hanky a Harley Davidson Christmas party.
Za nimi nejdete spoustu zajímavých informací z druhé ruky o Kawasaki ZX-12R a sport, neboli Dakar, Dakar a Dakar.

ČMN 3/2009 vám ve čtvrtek 22.1.2009 přinesou:
Test: 1098 vs. RC8
Cestopis: Indie IV
Veterán: Zenith SI
Second Hand: Honda Valkyrie
Sport: Dakar
Bazar a mnoho dalšího zajímavého čtení


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...