Co je nového!

vydáno 4. 10. 2008, text -lz-

Uf, to jsme si oddechli. Abychom už byli vděční za každý týden, který nepřinese nějaké smutné zprávy. Čtyřicáté číslo ČMN je podstatně veselejší. Pootevírá dveře do roku 2009, a sice u značek Suzuki a Husaberg. Suzuki má hned tři trumfy.


 Jawa Fest '08 (Windows Media Video - 34 MB)
 Paris-Suzuki '09 (Windows Media Video - 8 MB)

Nejvýznamnější je nový supersport Suzuki GSX-R1000 K9. Na pohled hodně připomíná předchozí model, ale má dost svérázně zahnuté výfuky (to se opravdu podívejte! ), nový, ještě podčtvercovější a ještě kompaktnější motor se zvýšeným kompresním poměrem. Kratší motor umožnil ještě víc prodloužit kyvnou vidlici při současném zkrácení rozvoru. Motor bude opět výkonnější, ovšem o kolik, na to si musíme ještě počkat. Co se ví přesně, je to, že GSX-R1000 K9 je o pět kilogramů lehčí. Což je velmi hezká hodnota, jenže to se to hubne, když minulý model přibral oproti předminulému celých 12 kilo! Novinkou je i elektronický tlumič řízení a možnost výběru jedné ze tří vstřikovacích map.

Další novinka Suzuki je celkem překvápko – naháč střední třídy Gladius (latinsky meč), který bude dělat konkurenci ve vlastním hnízdě modelu SV650. Gladius je o designu, má být líbivou, nebo přesněji líbící se motorkou, jeho zajímavostí je příhradový rám připomínající italskou konstrukční školu. Poslední dnešní samurajskou novinkou je patnáctistovka M1500R, menší brácha Intrudera M1800R. Na první pohled jako by mu z oka vypadl, ale ve spoustě detailů je odlišný.

Druhou značkou, jejíž novinky dnešní ČMN představují, je Husaberg. Značka to byla vždycky tak trochu svéhlavá, ale co provedli letos, to snad nemá obdoby. Švédové centralizovali hmoty tak radikálně, že motor zpřeházeli k nepoznání. Slovy se to dá těžko popsat, a i když se podíváte na obrázek na straně 8 nahoře, budete si myslet, že ho pan Šotek, náš velmi občasný spolupracovník, natočil na fotce do úplně nesmyslné polohy. Ale takhle ten motor v rámu skutečně sedí. Aby na takovouhle konfiguraci přišli, museli si rozstříhat fotku motorky na puzzle, ale ona jim to uklízečka večer shodila, snažila se to nějak podle sebe složit a jak to složila, tak to druhý den začali kreslit. Jak se jim výsledek podařil? Jo, tak to si musíte přečíst test na stranách 6 až 9. 

Z blízké budoucnosti nás otočením stránky přenesou ČMN do nedávné minulosti a nabídnou test předprodukčního Enfieldu 1000, dvouválcové reinkarnace notoricky známé retropětistovky Bullet. Čistě zkonstruovaný Enfield 1000 vzešel ze spolupráce s Ianem Drysdalem (Drysdale V8), a co nevidět se začne vyrábět v Austrálii. Ještě prozradíme, že se uvažuje o přenesení výroby do Indie nebo do Číny. Anebo kdyby snad Jawa….

Po nějaké době přinášejí ČMN opět přílohu, tentokrát velmi aktuální, se slevami a výprodeji. Vypadá to sice jako že je to příloha plná inzerátů, což možná není daleko od skutečnosti, ale každý z těch inzerátů vám může před koncem roku ušetřit nemalý penízek.

Reportáže vás zavedou do Bělé pod Bezdězem na historicky první sraz příznivců značky KTM a do Soběšic, na závod do vrchu a výstavu historických motocyklů. V oddělení sportu se můžete ještě jednou potěšit nad Valentinovým osmým titulem mistra světa (takže stranu 38 mohou příznivci Caseyho Stonera s klidným svědomím přeskočit), do Brna nás zavede reportáž o supermotové exhibici Olympia Night Show a jsme na konci.

Takže zatím.. a nezapomeňte, že příští číslo vyjde zase příští čtvrtek, tentokrát s oblíbenou čtyřkolkovou přílohou Quad & ATV.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...