Co je nového!

vydáno 25. 9. 2008

ČMN zajímá váš názor a tak přicházejí s novou rubrikou "Aktuální téma", u které očekávají vaše reakce. Připraveno bylo sice téma "Motocykly na elektřinu", ale na poslední chvíli se změnilo v souvislosti se sobotní nešťastnou událostí v Budějovicích.


 Testování brzd - ABS (Windows Media Video - 24 MB)

Téma tohoto týdne tedy souvisí s tragickým úmrtím jednoho z našich nejlepších kaskadérů, Pavla Hanzlíka. Jemu je ostatně věnována celá čtvrtá strana aktuálního čísla. Čest jeho památce.

Život ale musí jít dál, a tak i my otočme list, tentokrát dopředu, kde se vám na stranách 2 – 3 představí novinky Kawasaki pro rok 2009. Byly představené v Americe, na dealerské konferenci v Texasu. Dozvíte se první údaje o nové Kawasaki Ninja ZX-6R, která se velmi zhlédla v designu větší ZX10R, jen výfuk se jí postaru vrátil do klasické koncovkové podoby. Bohužel objemově docela nakynul, holt zajistit plnění zpřísněných hlukových předpisů už není taková sranda. Příjemnou zprávou je, že šestka dokázala shodit neuvěřitelných skoro 10 kilo!

Populární naháč i „polokapotáč“ ER-6 je také inovovaný. Je to stále typická ER-6, ale už na první pohled je daleko modernější. Mladé majitele slabších řidičáků bude spíš zajímat dvěpade KLX250, lehké, malé endurko, zatímco jejich tatínky zaujme možná spíš custom VN1700, nástupce VN1600, který přichází na stránkách ČMN hned ve třech verzích: Classic, což je klasický ´long and low´ cruiser, dále ve verzi Tourer, což je v podstatě Classic opatřený bočními kufry, opěrkou zad spolujezdce a předním štítem. A pak je tu verze Voyager, a ta ne jakoby z oka vypadla, ale opravdu z oka vypadla Harleyi-Davidson Electře Glide. Ta podoba je až zarážející, snad ani jednovaječná dvojčata si nejsou podobnější.

Další novinkou, která se už ale stihla zabydlit v showroomech dealerů, je Harley-Davidson XR1200. První Harley, který je ovladatelný, a považte: má i výborné brzdy! Tenhle sportovní model je tovární poctou jejich dirt-track závoďáku XR750 a další skororevolucí je to, že pokud by tenhle model chtěl koupit Američan, musel by si pro něj dojet do ČR nebo jinam do Evropy, protože je určen zatím jen pro „starý kontinent“, pro Evropu. I když v ČR by si ho asi nekoupil, protože naše bývalá levná republika se plíživě stala jednou z nejdražších zemí, kde drahota, relativní a čím dál častěji i absolutní, je větší než třeba v Německu. Ovšem o tom 39. číslo ČMN nepíše, to nám jen teď trochu ´ujela ruka´.

Ale zpátky k ČMN. Přečtete si o šílených konstrukcích předního zavěšení motocyklů v historické perspektivě a také o šíleném brzdění, když redaktoři ČMN a závodník Matěj Smrž zjišťovali, kdo, která motorka a který systém brzdí nejlíp a jak je nejlepší brzdit. Sekáč propere Kawasaki W650, nejklasičtějšího z moderních veteránů. Srazů nám pomalu ubývá, ale ČMN mají o čem psát stále. Třeba o největším veteránském srazu a závodě na světě, proslulém Bandury Runu, který se každý rok jezdí v Anglii.

Ještě vám zbudou k přečtení pravidelné rubriky, bazar, sport, tip na trip, a máte toho tak akorát a můžete se už těšit na 40. číslo za týden.

-LZ-


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...