Co je nového! ČMN 36 radí, jak na motokros a spousta jiného...

vydáno 3. 9. 2008, text -hl-

Už jste někdy zkusili motokros? Tak to byste měli. Redaktoři ČMN to prozatím udělali za vás, ale hlavně proto, aby vám byli inspirací. Pokud vám nestačí jen o tom číst, zkoukněte i video z jejich prvních jízd terénem. A taky tu máme video zajímavé Guzzi.


 Moto Guzzi Stelvio (Windows Media Video - 4,5MB)

 Motokros s Jarmilem (Windows Media Video - 7,6MB)

Tentokrát to vezmeme od konce, tedy poslední strany nových ČMN. Memoriál Jaroslava Huleše se jel na okruhu v Brně a mladé naděje české „silnice“ se předvedly ve velmi dobrém světle. Lukáš Šembera poprvé závodil na superbiku a své zážitky emotivně popisuje, stejně jako vítězný Patrik Vostárek ve třídě superstock 600.

Valentino Rossi má marketing v malíčku. Jinak přece není možné, aby právě on dojel první v okamžiku, kdy Itálie čeká na vítěze 700. velké ceny a závod se navíc jede v San Marinu, nedaleko jeho domova. Zato Stoner je smolař – potřetí za sebou pád bez cizího zavinění. A jak naši? Ti právě z pádů ostatních poměrně vytěžili...

Motokros (český, evropský i americký mistrák), plochá dráha i trial. Sport je kompletní a můžeme projít stránkami s lidovou zábavou. Čtyři velké srazy a každý vydá na jeden příběh. Třeba ten O největším jedlíkovi Nejedlíkovi, který byl na 6. Těžké vozbě v Beskydech.

Ve vzpomínce na silniční motocyklové okruhy je připomenuto sídlištní Monte Carlo v Ostravě-Porubě. Maličko historický už je i test Hondy CBF 250. I když 4 roky zpět od počátku jejího uvedení na náš trh zase tak dlouho není. Každopádně první ojeté kusy už jsou v nabídce, a tak stojí za to zajímat se o úžasný jednoválec s náklady na provoz nižšími než je cena jízdenky městské dopravy.

Už jste někdy zkoušeli motokros? Tak to byste měli. Redaktoři ČMN to prozatím udělali za vás, ale hlavně proto, aby vám byli inspirací. A nemusíte se obávat, rozhodně v příštím vydání nebude tento článek pokračovat dalším dílem „Jak jsem boural“ (v tomto čísle „Jak jsem bourala“). O nepříjemné zážitky se tentokrát podělila naše kolegyňka a naštěstí to nedopadla tak zle, aby mohla poskytnout rentgenovou fotodokumentaci pro článek o „kostologii“, který je zakončen žebříčkem top ten nejhorších fraktur, ke kterým může člověk přijít.

Pokud se rádi dobře povozíte, cestopis z Rakouska si rozhodně jako inspiraci musíte přečíst. A pozor, překvapení, není vůbec o klikatění se na Grossglockner!

Víte, že už 25 let jezdí po silnicích Buelly? A víte, kdo je „viníkem“? Hodně zajímavý příběh, i když ho vlastně může prožít téměř každý z nás. Stačí jít za svým snem. Namíchat vůli, odhodlání, touhu, pracovitost, přidat štěstí a výsledkem může být třeba Buell Erika Buella.

Blížíme se k prvním stránkám a stoupáme výš a výš až na překrásný italský pas Stelvio... Ano, odtud jméno pro Moto Guzzi Stelvio 1200 4V. Pro testování musely redaktorům postačit Krkonoše, ale i tam dokázali Guzzi pořádně prozkoušet a o jejích přednostech se vše dozvíte. Třeba i z připojeného videa.

Spíše zajímavostí je postup Billa z americké Pensylvánie, který ze sériového stroje stvořil dokonalou sériovku. Stroj, který si vzal na paškál, je Triumph Srambler Evo a vývojáři z Hinckley by se mohli něco přiučit.

Martin Smrž je nejen obrovský sympaťák, ale také šéf týmu MS Racing a táta úspěšných motocyklových závodníků Jakuba a Matěje. O klucích, závodech i budoucnosti s ním do novin připravil rozhovor Honza Křemeček.

Tak hezké čtení!


Diskuze k článku

volki 4. 9. 2008
už se těším

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...