Co je nového!

vydáno 10. 12. 2008, text Ladislav Záruba, foto Ondřej Hrůza

Pekelná věc postavená v KChoppers v Červené vodě, to je chopperovská variace na Yamahu XV 1600 Wild Star. Když se podíváte na pravou přední vidlici lépe, všimnete si, že je na ní něco divné. Vypadá jako vidlice ze starých veteránů, ale ona je to pouhá baseballová pálka. Šikovný nápad, jak si sjednat na srazu autoritu.

Jak bylo dobrým zvykem po celý rok 2008, i předposlední ČMN roku reagují na současné dění. Takže tu najdete například aktuální rozhovor s Vladimírem Rejdou, naším předním motocyklovým fotografem, který právě vydává svoji tradiční publikaci Mistrovství světa motocyklů. Teď v zimě se závody prakticky nejezdí a tak má čas poodhalit vám svůj pracovní den fotografa a další zajímavosti.

Nebo se na straně 4 také dočtete o tom, jaké máte možnosti naložit příští rok s veterány, kterých se také dotýká ona kontroverzní novela zákona o pojištění.

Ale vezměmě to od začátku, kde vás v aktualitách redaktor Jan Rameš seznámí s horkou novinkou, KTM 990 SM T. Křížencem mezi supermotardem a cestovním endurem, zkrátka cestovnější variantou známého SMka, se kterým má společný nejen motor.

Víte, že na výstavě Motocykl 2009 neuvidíte značky Yamaha, Kawasaki a Ducati? Pozadí, odpovědi na otázku proč a co jiného tyto značky podniknou místo výstavy, to najdete na straně 3, stačí jen otočit první list.

Porovnávací test si bere na paškál dva naháče střední třídy, Kawasaki ER-6n a Ducati Monster 696. Podle zjištění testmanů je Monster motorka vyhovující jezdcům i větších postav, na Kawě se úplně nelíbila poměrně úzká řídítka. Ale je toho samozřejmě podstatně víc, co se dá o těchle dvou příjemných motorkách napsat, každá z nich má své klady a přednosti, a o tom právě tenhle porovnávák je. Navíc video z testu můžete shlédnout na www.icmn.cz.

Daytona je nejen slavný americký okruh, ale i značka jedněch z nejbezpečnějších silničních bot. Vyrábějí se v německém Eggenfeldenu a za tajemstvím jejich výroby se vypravíte na straně 22. Kdo si chce vyrobit podobné boty svépomocí, ten by neměl reportáž nechat nepovšimnutou, protože jejich výroba je tu popsána opravdu detailně.

Sport: fenomén Rossi začíná pomalu úřadovat i v rallye. Nejdřív teda musel připravit Fina Jari Ketomaa o jeho startovní číslo 46, ale udělal to relativně elegantně a Jari jel protentokrát s číslem 146. Jen je otázkou, jak to bude s číslem 46 v budoucnu, protože Rossi si závod užíval, neustále se zlepšoval a nakonec dokončil svoji třetí rallye v životě na dvanáctém místě. Více detailů se dozvíte na straně 30, ve sportovní rubrice.

Příští, letošní poslední číslo ČMN 51-52 vám již ve čtvrtek 18.12. přinese:

Výlet do pravěku aneb výlet do Jawy dvacátého prvního století - reportáž z místa, kde se zastavil čas.
Test: Triumph Street Triple R
Novoroční test jednoho netypického nemotorkářského speciálu
Reportáž o autoškolách
Přehled „nej“ sezony 2008
a mnoho dalšího poutavého čtení


Diskuze k článku

ondrej ( alba ) 11. 12. 2008
vydel sem to na vlastni oci opravdu dost dobre.ale je to original lepsi masina je kdyz si to nekdo udela sam po svam.ale jinak dobry

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...