Marek Lichtenberg

MotoLife je na světě

Svět ovládají sociální sítě. Zprávy se zkracují do jedné věty a uživatelé jsou zahlcováni obrovským množstvím informací, bez kterých by mohli spokojeně žít. Někteří se pokouší přinášet seriózní motorkářské zpravodajství na svých webech nebo profilech, ale mají to čím dál těžší a nedokážou té kvantit�� zpráv sociálních sítí dost dobře konkurovat. Cílem MotoLife je tohle změnit.

Nemám sociální sítě v lásce, a to z více důvodů. Nezajímá mě, co má kdo právě na talíři, kolik má domácích mazlíčků, jak si užívá u moře nebo na horách, co si včera koupil, nezajímají mě uprchlíci, výzvy, politická ani motivační hesla a rady pro lepší život, ani nechci vidět trpící zvířata. Ale chápu, že pro jiné může být tato rozmanitost lákavá.

Zajímavým specifikem sociálních sítí jsou závody ve sbírání přátel, fanoušku a lajků. Redakce, firmy i jedinci dávají na FB nebo Instáč až 5 příspěvků denně, aby získaly nové fanoušky a neupadly tu v zapomnění. Každý nabírá přátele ve velkém, aniž by je osobně znal a nemálo uživatelů lajkuje doslova vše co jim přijde pod ruku. K čemu je tohle dobré? Kam se vytratila lidskost? Mám rád reálný život, reálné přátele a své soukromí si hlídám, protože to patří mě a nikomu jinému.

Jak ale tyto dva zcela rozdílné světy spojit? Základní myšlenka sociálních sítí v zásadě není špatná. Je přece fajn, když mě kamarád upozorní na nějaký zajímavý článek, když doporučí nějakou službu nebo výrobek se kterým je spokojený. Jenže právě tahle filozofie se z Facebooku kvůli publikovacímu a lajkovacímu šílenství zcela vytratila. I proto vzniká MotoLife.

MotoLife je motorkářský informační a zpravodajský web inspirovaný sociálními sítěmi, na kterém by ale nemělo platit pravidlo, že kdo má víc přátel nebo lajků vyhrává. Při vývoji MotoLife hledám cestu, jak se mohou motorkáři nebo firmy dobře prezentovat i bez desítek příspěvků. Cíl je zprostředkovávat motorkářům zajímavosti, které komunita dokáže poskytnout, ale bez ohledu na „lajky“ a „přátele“, a tyto informace nabídnout všem motorkářům, bez ohledu na to, zda mají, nebo nemají na založený nějaký účet.

Jestli se to celé podaří ukáže čas! MotoLife je na startu, a přestože zatím umí je jen část toho co by měl umět v budoucnu, je čas vyrazit! Chceš-li se také podílet se na této jízdě, je čas nasednout!

Autor: Marek Lichtenberg, 19. ledna



Kam dál

  • Novinka 2021 - představení nového velkého modelu Honda CMX1100 Rebel
  • Zabudnuté tímy MotoGP - HAYATE
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO