Motorbike 9/2022

vydáno 6. září, text

Hlásíme, že po prázdninové pauze jsme opět v plné síle v pracovním procesu a věříme, že jste si své dovolené užili aspoň tak, jako my. I když je pravdou, že jsme se celou tu pauzu neflákali, samozřejmě jsme pilně testovali, jezdili po závodech a dalších motorkářských akcích, fotili, sbírali materiál pro reportáže atd. V aktuálním Motorbike tak najdete vše, na co jste u nás zvyklí a doufáme, že se vám to bude líbit!

Testy

Yamaha XSR900

Yamaha se toho nebojí. Tak by se dala jednou větou charakterizovat letošní modernizace modelu XSR900, která vzbudila na jedné straně nadšení, na straně druhé možná až odpor. Což o to, XSR bylo svým designem kontroverzní už od počátku, ale není současná změna opravdu až příliš radikální?

BMW K 1600 GTL

Elektricky ovládané plexisklo se vztyčí jako berlínská zeď a v legálních rychlostech dokonale odfiltruje ruch okolního světa. S až elektromobilní sílou, doprovázenou šestiválcovou symfonií, Káčko navozuje obdobný pocit vznešenosti, jaký jsme vnímali za soškou Spirit of Ecstasy noblesního vozu z Goodwoodu. Stačí to na obhajobu poměrně vysoké ceny?

Triumph Tiger 660 Sport

Když před patnácti lety začínala Judy jezdit, byly motorky Triumph obsahem jejích nejodvážnějších snů. Ačkoli si nakonec vybrala naháče Street Triple 675, byl mezi jinými tehdy v nejužším výběru i model Tiger 800 XR. Nikdy o svém finálním rozhodnutí pořídit jako první velkou motorku naháče nezapochybovala, ale Tiger od té doby patřil k jaksi neodškrtnutým položkám na jejím seznamu „must-try“. A letos se jí konečně poštěstilo ho vyzkoušet, dokonce v podobě úplně nového modelu v kubatuře 660 s lákavým označením Sport. 

Indian Scout Rogue

V nabídce motocyklových značek je dnes customů jak šafránu. Teda vlastně míň než šafránu, oproti dobám minulým se téhle kategorie většina výrobců zřekla jak nezdárného syna a až na pár výjimek jsou fanoušci proklatě nízko položených sedel, mohutných v-twinů a vysokých řidítek odkázáni víceméně jen na americkou produkci. Třeba právě na značku Indian Motorcycles.

Benelli TRK 502X vs. Voge 500DSX

Čím více času trávíme testováním různých motorek, tím více máme pocit, že pro většinu situací je střední třída cestovních endur, tedy v objemu kolem půl litru, víc než dostatečná. Kromě své nezáludnosti a praktičnosti dokáže nabídnout dost zábavy a někdy v sobě skrývá i pořádného dobrodruha. Dnes tu máme dva zástupce aktuální vlny takových strojů a oba mají v názvu písmeno „X“, což značí, že oproti základnímu modelu dostanete něco navíc. A nás zajímalo, jak koncepčně podobné stroje obstojí v přímém srovnání.

Keeway M 502N

Stroje téhle značky potkáváme na českých silnicích už slušnou řadu let a za tu celkem dlouhou dobu dosáhl Keeway na renomé „číny“ s obstojnou spolehlivostí. Jen pro pořádek zopakujeme, že spadá pod olbřímí koncern Qianjiang, pod jehož sukněmi se jako kuřátka schovávají mnohé další brandy, z nichž nejznámější je nejspíš původně italská Benelli. O kvalitě Benelli nemůže být pochyb, ovšem jak je na tom Keeway? 

Aprilia SRGT 125 a 200

„Sháním nějaký skútr“, zní častá věta. „Něco, na co mi bude stačit Béčko, odveze to mě i manželku a aby to nebylo moc drahý“. Hmm, zadání splňuje celá řada evergreenů od Italů i Japonců, které můžeme s čistým svědomím doporučit, ale je tu vlastně i novinka od Aprilie, SRGT. A to dokonce ve dvou kubaturách. Takže si ji půjčíme a uvidíme, jak obstojí.

Do sekce testů můžeme ještě zařadit zkušenosti s CFMOTO 800MT Sport, s nímž náš redaktor Danny vyrazil do Slovinska a také představení nových čtyřkolek Gladiator X450 a X520, které proběhlo ve Francii. V pravidelné rubrice Kult jsme se tentokrát zaměřili na motocykly s turbem, nadále pokračuje i seriál Devadesátky, ani tentokrát jsme nevynechali Tipy a triky a v reportáži Léto s Dafitem najdete shrnutí hned čtyř posledních závodů této populární agentury.

Sport

Během léta se nás konala celá řada motocyklových závodů a my na nich samozřejmě nemohli chybět. A reportáže z nich tedy nechybí ani v Motorbike. ČTT a IRRC v Hořicích, WSBK v Mostě, MXGP v Lokti nad Ohří...tam všude jsme byli. A nejen tam, nenechali jsme si ujít ani MotoGP, sidecarcross a speedway. Mimochodem, protože WSBK v Mostě je v současné době vrcholem silničních závodů u nás, vyzpovídali jsme i české jezdce, kteří se jich zúčastnili - krom jiného si v zářijovém vydání můžete přečíst i obsáhlý rozhovor s Ondřejem Vostatkem.

Co ještě? Jistě, pravidelné rubriky, čili toolbox, redakční testy motovýstroje, aktuality atd. To vše opět v rozšířeném vydání, takže na 124 stranách!  

Motorbike 9/ 2022 vychází ve středu 7.9.2022 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike-9-2022-d7397668.htm nebo https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin 



Další články z rubriky

  • Motorbike 7-8/2022
  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022

Kam dál

  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test