Motorbike 3/2020

editace článku vydáno 3. března, text Motorbike

Březen, za kamna vlezem, říká lidová pranostika. Pro spoustu motorkářů to ale neplatí a stejně tak ani pro nás – právě vychází Motorbike 3/2020, při jehož tvorbě jsme rozhodně za kamny zalezlí nebyli. Naopak, na H-D jsme se projeli v okolí španělské Malagy, na Triumphu zas po Maroku, byli jsme se podívat na předsezónní testy MotoGP a WSBK...prostě jsme se pořádně otáčeli, aby se vám i březnový Motorbike líbil!

Testy

Harley-Davidson Fat Bob a Street Bob

Značka Harley-Davidson je dnes skloňována především v souvislosti s její novinkou v oblasti  elektřinou poháněných strojů, modelem LiveWire. Můžeme polemizovat, zda jde v případě H-D LiveWire o krok správným směrem, můžeme pochvalně kývat hlavou nebo naopak nespokojeně krčit nos, jedno je však jisté: to, že se v nabídce Harley-Davidson objevila elektromotorka, vůbec neznamená, že by výrobce tradičního „amerického železa“ na toto železo zanevřel. O tom, že Harley své rodinné stříbro nezanedbává, svědčí například i akce Harley-Davidson Triple S Event, která proběhla začátkem tohoto roku v okolí španělské Malagy a které jsme měli možnost (jako jediný český časopis), se zúčastnit.

Triumph Tiger 900 GT a Rally Pro MY 2020

Před pár dny jsme si v Maroku proklepli nový Triumph Tiger 900, který je nový opravdu do posledního šroubku a aby toho snad nebylo málo, továrna do placu hází hned pět jeho verzí. Nám se pod ruce dostaly modely GT Pro a Rally Pro a berte jed na to, že na nás udělaly velký dojem.

Honda CB650R vs. Yamaha MT-07 vs. CFMOTO 650NK

Co rozhoduje při koupi šestkového naháče? Na to se dá korektně odpovědět, když si ujasníme, kdo a proč si jí kupuje. Především je u všech zmíněných strojů možná úprava výkonu pro kategorii řidičáků A do 18 let, což může být příjemnou výhodou při přechodu na neomezené áčko v jednadvaceti letech, kdy motorka zůstává a mění se jen výkon, čímž nedojde ke zbytečnému trápení a počátečním přehmatům s absolutní novotou.

V praxi jde o nejbezpečnější posun z teenagerského ježdění do světa dospělých motorek. Takže cílová skupina je mládež, začátečníci a v neposlední řadě taky všichni ostatní, kteří netouží po adrenalinových shotech a honění se s litry na provařených přírodních dromech.

Ducati Monster 1200 S vs. Suzuki Katana

V tomhle srovnáváku jde v přeneseném smyslu slova o motorky čtyři, vezmeme-li v úvahu, že Suzuki Katana je z velké části postavená na komponentech velkého naháče GSX-S 1000, který zdědil mimořádně povedenou konstrukci motoru z GSX-R 1000, teda jeho modelové řady ,vyráběné mezi roky 2005 až 2008. Nemluvě o tom, že designem a koncepcí nová Katana navazuje na hyperúspěšnou motorku, sériově vyráběnou od roku 1981 až do poslední verze v roce 2000, která vyjela z linky v podobě limitované GSX 1100 SY Katana Final Edition. Takže jde vlastně o takovou moto – matrjošku s mnoha vrstvami, z nichž každá těží z nějaké ikony samotné značky Suzuki. Proti tomu Ducati Monster 1200 S je potomkem dynastie, dominující na evropském trhu sedmadvacet let, jejíž řady tvoří přes čtyřicet různých verzí ve všech možných kubaturách. Zkrátka souboj dvou aristokratů, hrdých a osobitých strojů – možná vám některý z nich padnul do oka a my se vám pokusíme popsat, jak nám padly do ruky.

Superbiky 2020

Aprilia RSV4 RR/Factory, BMW S 1000 RR/M paket, Ducati Panigale V4/S/R, Honda CBR 1000 RR-R Fireblade/SP, Kawasaki Ninja ZX-10R/RR/S.E., Suzuki GSX-R 1000/R, Yamaha YZF-R1/M

Kategorie superbike je v motocyklovém světě jednoznačně leaderem. Tedy ne co se týká prodejnosti, ale vývoje. Dalo by se říct, že jde o spojení současných možností vědy, nejmodernějších, revolučních materiálů a geniálních řešení inženýrů z celého světa. To, co se dnes v této kategorii objeví, bude za pět nebo deset let nejspíš používat v levnějším provedení i naháč střední třídy. Pro příklady nemusíme chodit daleko, vzpomeňme z posledních let třeba na kontrolu trakce, tlumič řízení či quickshifter.

My si pro vás přichystali představení sedmi zástupců této kategorie. Nejde o tzv. „jízdní“ test, spíš o srovnání toho, co nám konkrétní stroj umí nabídnout, v čem je lepší oproti konkurenci a v čem za ní naopak pokulhává.

To by tedy byly testy. Ale nevěnovali jsme se jen jim, v aktuálním Motorbike najdete i reportáže ze sportu, například z předsezónních testů MotoGP a WSBK, závodník Ján Zaťko pro vás připravil report z Africa Eco Race, detailně jsme se věnovali i nadcházející sezóně v MXGP. Vyzkoušeli jsme i kurs „Intenzivní trénink“ v pražském Pitlandu a vyzpovídali jezdce extrémního endura Billyho Bolta a instruktorku motoškoly Mirku Lisou.

Co ještě? Samozřejmě redakční testy výstroje, toolbox, aktuality, soutěže (tentokrát hned dvě, o integrální přilbu LS2 a o sadu pneu Dunlop dle vlastního výběr) a spousta dalšího. Jako vždy doufáme, že se vám i aktuální Motorbike bude hezky číst!

Motorbike 3/ 2020 vychází ve středu 4.3.2020.

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin 



Další články z rubriky

  • Upoutávka Motorbike 9/2019
  • Upoutávka Motorbike 8/2019
  • Upoutávka Motorbike 7/2019

Kam dál

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports

Vítejte na MotoLife!

Hledáme reportéry z celé ČR, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty! Jde o neziskový projekt, kde reklamní prostor patří všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Přečti si ...