Další homologovaný e-superbike!

vydáno 27. 10. 2015, text David M. Bodlák, foto Saroléa - Bridgestone, DMB

Říká vám něco jméno Saroléa? Jestli ne, tak vězte, že tohle jsou další „rychlé baterky“ se silniční homologací.

Abychom uvedli věci na pravou míru, Saroléa je legendární značkou, která svou pouť započala v Belgii již na konci 19. století. Původně zbrojovka, posléze výrobce bicyklů, tricyklů a nakonec motocyklů, jež byly úspěšné i v závodech. V roce 1960 ale tato značka zanikla a její jméno se objevilo až před pár lety ve spojení s elektrikou poháněným závoďákem Saroléa SP7 s výkonem přes 176 koní! A právě tento stroj se v letech 2014 a 2015 proháněl v rámci závodů TT Zero na horské trati, přičemž letošní výsledek těsně za stupni vítězů a s dosaženou průměrnou rychlostí přes 170 km/h na šedesátikilometrovém okruhu není vůbec špatný. Až sem vcelku standardní záležitost jakéhokoliv závodního týmu. Jenže je tu něco víc. Za Saroléou totiž stojí gumárenský gigant, společnost Bridgestone, která se značkou navázala v roce 2014 technické partnerství. A není to jen o dodávce pneumatik na závody, kde SP7 obouvá speciální slicky Battlax VO2, ale také o daleko zajímavějších cílech, jež jsou pro Bridgestone součástí úsilí o vytvoření budoucnosti s trvale udržitelnou mobilitou.


Společnost Bridgestone má dlouhodobou ekologickou vizi, zaměřenou na ochranu životního prostředí, šetrné využívání přírodních zdrojů a snižování emisí CO2. A na základě této spolupráce Saroléa plánuje vývoj a výrobu elektrického vysokovýkonného silničního motocyklu s kouzelným jménem Manx 7, jehož kolébka je právě na ostrově Man.


Odvozenina od závodního motocyklu Saroléa SP7 by měla být dostupná jen v limitované edici a Jake Ronsholt, výkonný ředitel obchodní jednotky Consumer Business společnosti Bridgestone Europe k tomu říká: „Toto partnerství dává společnosti Bridgestone jedinečnou příležitost propojit naše zkušenosti z MotoGP s naší vizí trvale udržitelné mobility. Superbike Saroléa razí cestu budoucnosti elektricky poháněných motocyklů na závodních okruzích i veřejných silnicích.“


Jako zajímavost si můžete prohlédnout pár detailů závodního speciálu, který byl vystaven na veletrhu Intermot minulý rok. Je to samý dural, karbon, hořčík, to vše v hodně zajímavém pojetí a tvarech, na jaké nejsme u moderních závodních motorek moc zvyklí. Prostě originalita made by Saroléa!



Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 4 hodinami
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Magazín Motoroute
před 15 hodinami
MotoRoute 5/2020 vychází 5.10.2020 👍
Bikes.cz
před 3 dny ve 23:29
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 5 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Všechny příspěvky ...