Offroady KTM pro rok 2013
vydáno 28. 5. 2012, text PtP, foto KTM
Prakticky všechny offroadové modely rakouské značky byly více či méně změněny. Nejde jen o facelift, často se měnila konstrukce pro lepší jízdní vlastnosti a vyšší výkon.
KTM výsledky své práce zveřejnila v minulých dnech. A vypadá to, že v Mattighofenu se vůbec nenudili. Prakticky každý model (a že jich v katalogu KTM je) prošel nějakým tím vylepšním.
Nejzásadnější změny zaznamenaly čtyřdobé motokrosové modely SX. Ty mají zesílené rámy v oblasti řízení a pevnější by měla být také zadní kyvka. Zesílena byla rovněž osa zadního kola. Sahalo se i do motoru, kde nyní naleznete vstřiky s většími pruměry klapek a podle nových norem jsou tišší výfuky.
Třistapadesátka dostala nové silnější ventilové pružiny a jiné kanály, což napomohlo ke zvýšení maximálních otáček a tím zvýšení výkonu na 54 koní. Změnil se také průběh výkonu a dokonce byly prodlouženy servisní intervaly rovnou na dvojnásobek (nově stačí servis po 100 motohodinách).
Vyšším výkonem se může pochlubit i čtyřistapadesátka, která nově dává 60 koní. Může za to jiný poměr vrtání a zdvihu, nové kanály i spalovací prostor. Úpravami prošla spojka se čtyřstupňovou převodovkou. Čtvrtlitr dostal vyvažovák a prakticky všechny díly jsou konstruovány nově. Podle výrobce by měl nárůst výkonu činit pět koní.
Také enduro modely EXC byly upravovány, i když ne v takové míře. Většinou se to sice týká tvarů plastů, ale například dvoukilo má novou hlavu a bylo vybaveno elektrickým startérem. Modely SixDays zase dostaly novou vkusnou grafiku a novou čtyřkomorovou vidlici s odděleným tlumením komprese a útlumu na obou nohách vidlice.
Podrobněji se s novinkami KTM můžete seznámit v ČMN 21/2012 (v prodejí od 24. do 30. 5.).