Prodeje za září

vydáno 21. 10. 2008, text pt, foto yamaha.com

Výsledky registrací nových motocyklů, skútrů a čtyřkolek, vypovídají o mírné recesi 9. měsíce, pevných pozicích etablovaných Japonců a sílící expanzi levných výrobků z Číny.

Za 9. měsíc letošního roku bylo nově registrováno 2 117 nových motocyklů, skútrů a čtyřkolek. Na nejvyšší příčce je pevně usazena Yamaha se 190 prodanými kusy, která boduje především díky strojům vyšších kubatur (150), zbytek tvoří právě skútry a dnes populární čtyřkolky. Druhé místo pak patří světovému lídrovi – Hondě, která obohatila naše silnice o 146 nových strojů. Nejsilnější trio pak doplňuje Suzuki se 131 motorkami. Čtvrté místo nenáleží žádnému renomovanému světovému hráči z Japonska či Itálie, ale poměrně nové (založeno roku 2000) čínské značce Jmstar, bodující na našem trhu především malými skútry a čtyřkolkami. Jejich úspěch je vyjádřen 108 novými registracemi. Následuje konkurence v podobě již známějšího Kymca s 75 kusy. Přes 50 kusů se ještě vyšplhaly značky Peugeot (69), Shenke (60 ks – nový čínský výrobce spřízněný s již zmíněným Jmstar a s podobným portfoliem), CF Moto a Qingqi (oba 59; první boduje svými čtyřkolkami, druhý zase malými skútry), Yuki a TMEC (52).
Ze statistik vyplývá, že kromě pevných pozic japonské „velké trojky“ se vyšší patra statistik ocitají pod nadvládou čínských výrobců, kteří dobývají český trh pomocí příznivé cenové politiky. Jak tedy vypadá situace starých matadorů, kteří kvůli vyšší ceně museli vyklidit pozice na výsluní? Ducati se díky specifické klientele stále drží na velice slušných 50 prodaných kusech, ale Aprilia v září rozhodně nezářila a prodala pouze 22 motocyklů, Italové se tak pohybují v 2. polovině prodejních tabulek. Gilera je na tom se 7 kusy ještě hůře. Japonská Kawasaki neztrácí jen na závodní dráze v seriálu MotoGP, ale i na českém trhu (34 ks). Rakouské KTM se podařilo prodat 35 svých cýrobků. Celkem podprůměrný měsíc zažil Harley-Davidson (19) i BMW (16).
Průměrně horší výsledky výrobců korespondují se slabším celkovým výkonem českého trhu. I když odhlédneme od celkových těžkostí, musíme s nelibostí konstatovat, že se nám skýtá opravdu žalostný pohled na českou Jawu. Se 7 prodanými kusy obsadila nelichotivé 48. místo a stále více se potvrzuje starý fakt, že náš zákazník již na někdejší český klenot neslyší.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2025
  • Motorbike 5/2025
  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoLife
před 2 dny v 19:28
Před čtvrtstoletím odešel nejslavnější český motocyklový závodník František Šťastný
Moto.cz
22. května v 21:36
V naší nedělní redakční fotogalerii vám přinášíme to nejzajímavější z dění na mosteckém autodromu při závodech WorldSBK 👍 🥰 🏍
Celá galerie: www.moto.cz/.../2988-worldsbk-most-2025-fotogalerie-z-nedelnich-zavodu
Všechny příspěvky ...