Nehody a délka řidičské praxe

V následujícím grafu je znázorněna závislost nehod zaviněných řidiči motocyklů (včetně počtu usmrcených při těchto nehodách) na délce jejich řidičské praxe. Je zřejmé, že největší počet zaviněných nehod připadá na řidiče s praxí jeden až dva roky a podobně je to i s podílem na počtu usmrcených. Řidiči jednostopých motorových vozidel mají mezi ostatními druhy vozidel primát právě ve výši podílu začátečníků na zavinění nehod. Překvapující je i tzv. opakující se "začátečnický efekt" po pěti, resp. po 10 letech. Má to zřejmě na svědomí falešný pocit uspokojení (už přeci všechno umím) a s tím související pokles pozornosti.
ÚAMK
22. 4. 2009


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2025
  • Motorbike 5/2025
  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoLife
před 2 dny v 19:28
Před čtvrtstoletím odešel nejslavnější český motocyklový závodník František Šťastný
Moto.cz
22. května v 21:36
V naší nedělní redakční fotogalerii vám přinášíme to nejzajímavější z dění na mosteckém autodromu při závodech WorldSBK 👍 🥰 🏍
Celá galerie: www.moto.cz/.../2988-worldsbk-most-2025-fotogalerie-z-nedelnich-zavodu
Všechny příspěvky ...