Biaggi dostal pokutu 5000 eur
vydáno 27. 9. 2012, text Honzis, foto Aprilia
Po závodě WSBK v Portugalsku rozdávala FIM pokuty na všechny strany. Přečtěte si, kolik platí jezdci za své prohřešky.
Zdají se vám postihy od naší policie příliš vysoké? Tak to byste asi nechtěli jezdit ve WSBK. Po závodě v portugalském Portimau rozdělila FIM pěkné flastry za porušení některých pravidel. A nebylo to zrovna za „pár drobných“.
Nejvíce peněžitých trestů bylo uloženo za překročení maximální rychlosti na pit lane. Tam platí šedesátka, kterou překročila hned pětice jezdců z různých tříd: „nejpomalejší“ z provinilců byl Brett McCormick (80,2 km/h), následovali Marco Solorza (82,9 km/h), Martin Jessop (86,2 km/h), Romain Lanusse (91,8 km/h) a rekordmanem podniku se stal Michel Fabrizio, který si to boxovou uličkou pelášil rovné kilo. Všichni dostali uloženo zaplatit shodně 150 éček, tedy cca 3750 Kč.
Hlouběji do kapsy bude muset sáhnout David McFadden, který v sobotu ve volném tréninku litrových superstocků nerespektoval černou vlajku s oranžovým kruhem (nebezpečný motocykl, nutno opustit trať) a vyfasoval za to pokutu 500 eur, tedy dvanáct a půl tisíce korun. U nás cintá olej či naftu po silnici každá druhá tatrovka a nikdo to neřeší…
Pořádně ale zhořknou vzpomínky na Portugalsko vedoucímu muži WSBK Maxi Biaggimu. Ten tradičně po vlajkách moc nekouká a že mávají červenou, toho si v prvním závodě všiml až příliš pozdě. Dlužno podotknout, že i Johnny Rea, který na v tu chvíli vedoucího Maxe zle dotíral, červenou zaregistroval až těsně před nájezdem do boxů, ale ještě stačil zahnout. Biaggi však důvod, proč je najednou na trati sám, zjistil až na cílové rovince. Proč nezajel do depa nájezdem na trať, to ví jen on (možná negativní vzpomínky na jednu takovou svou anabázi ještě z dob GP500, možná se domníval, že začali mávat teď, a tudíž že se dojíždí kolo), a tak musel absolvovat celý jeden okruh navíc. FIM už asi neví, jak několikanásobnému světovému šampionovi připomenout, že vlajky jsou součástí hry, a tak to tentokráte zkouší finanční cestou, a Maxovi napařila pořádnou pokutu: rovných 5000 eur, tedy na české 125 000 korun!
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...