Pikes Peak 2016: pouze pro motorky s rovnými řídítky

vydáno 28. 12. 2015, text Jan Rameš, foto Ducati

Rok 2016 bude 100. ročníkem konání slavného "závodu do oblak" na coloradském vrchu Pikes Peak. Organizátoři místo grandiózních oslav ovšem přichystali spoustu omezení.

Ony ty oslavy určitě budou, ovšem pokud jste si mysleli, že byste si do svého závodnického deníčku mohli dát "účast na 100. ročníku Pikes Peak", tak to nebude tak jednoduché. Pro nadcházející jubileum totiž organizátoři omezili počet závodníků na rovnou stovku - z toho 33 motorek a 67 aut. Jelikož se závodí v jediný den, tentokráte 26. června 2016, je tradiční problém s časovým harmonogramem, on ten den prostě není nafukovací. Soutěživce přitom neodrazují ani poměrně vysoké náklady, 1500 USD je startovné, každý den trénování stojí dalších 750 dolarů. Trénovat se přitom může jenom o dvou sobotách a nedělích od půl šesté do půl deváté ráno, jen na půlce trati a jen 15 závodníků podle toho, jak se stihnou registrovat!

Přijde vám 33 motorek zoufale málo? Tak to buďte v klidu, je to o 33 víc, než bylo původně plánováno. Organizátoři totiž pro nadcházející ročník přemýšleli o definitivním vyloučení motocyklů z Pikes Peak International Hill Climbu! Všemožně skloňovaným důvodem je bezpečnost. Poté, co byl v roce 2011 celý okruh kompletně vyasfaltován a zmizely offroadové pasáže, šly časy závodníků rapidně dolů. Abyste byli v obraze: poslední ročník, kdy na trati ještě byl nějaký ten štěrk, byl právě 2011. Tehdy vítěz Carlin Dunne na upravené Ducati Multistrada zajel čas 11:11,329. Ovšem již o rok později na asfaltu zajel 9:52,819, což je opravdu nebetyčný rozdíl.

Bohužel s rychlostí přibylo nehod, mezi nimiž byly i dvě fatální - loni Bobby Goodin na Triumphu Daytona 675R těsně po projetí cíle, letos Carl Sorensen na Ducati 848 v tréninku. Za předchozích více než 90 let přitom na Pikes Peaku zemřeli pouze čtyři motocyklisté.

Vedení závodu přistoupilo k poněkud netradiční úpravě pravidel. Jelikož oba mrtví jeli na supersportech, kterých po vyasfaltování tratě rapidně přibylo (dřív by jejich nasazení hraničilo s nesvéprávností jezdce), bylo rozhodnuto, že technickou přejímkou projdou pouze motocykly s jednodílnými řídítky, které s nimi navíc byly homologovány. Zapomeňte tedy, že byste si dali motokrosová rídidla třeba na Panigale, jak vidíte na jedné z fotek. Jestli toto rozhodnutí bude k něčemu, ukáže čas. Ač supersportů přibylo, rekord okruhu stále drží Carlin Dunne na Multistradě...



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 21 hodinami
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
včera v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 3 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...