Z ARCHIVU ČMN 2006: Vzhled testovaného modelu Kymco People 125 S jde s trendem doby
CMN 2006

Pohodář do ulic

V roce 2005 jsme přinesli test Kymco People 250, což byl vyloženě retroskútr pro pohodovou jízdu. Letos se tchajwanský výrobce vydal lovit přízeň motorkářů se slabší stopětadvacítkou, ovšem splňující přísnou normu Euro 3 a v trochu jiném, moderním hávu.

vydáno 27. 1. 2017, vyšlo v ČMN 21/2006, text Radek Holan

Stopětadvacítky dnes již můžeme směle řadit mezi malé skútry, protože trh nabízí i mastodonty s objemem 650 cm3, nakonec i samotné Kymco ve své nabídce disponuje pětistovkou. Rovněž legislativa dává objemu 125 cm3 poměrně slušnou zelenou, řidičák na stroj s výkonem do 11 kW (15 koní) si můžete pořídit již v šestnácti.

Design známe

Nemůžu si pomoci, ale vzhled testovaného modelu People 125 S mi trochu připomíná SH od Hondy. Ale spíše než jako kopírování bych to viděl v trendu doby. Dnes si je mnoho strojů velmi podobných, výrobci od sebe dokonce přebírají některé designové prvky a stejně si nakonec přijde každý na to své. Dominantou přední části je zajímavě tvarované světlo, nad kterým je malý větrný štítek, pod ním pak mřížka připomínající chladič kapaliny, ale nenechme se zmást, People je vzducháč. Zadní partii dominují ladné křivky podsedlového plastu a, řekněme, hi-tech zadní světlo včetně blinkrů. Celku pak jednoznačně vévodí velká šestnáctipalcová kola.

Euro 3, už zase

Obzvláště u tohoto motoru musím uznat, že se vývojovému týmu opravdu moc povedl. Nejde o nijakou zvláštní konstrukci, ale prostě funguje. Čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec o objemu 125 cm3 disponuje výkonem 7,6 kW (10,3 k) a točivým momentem 10 Nm a krmí ho karburátor, to vše při respektování Eura 3 a s tak příjemným měkkým průběhem, že řídit tohoto "mazlíka" musí zvládnout snad každý.

Po usednutí za řídítka zaujme povedená přístrojovka, což sice není u Kymca žádná novinka, ale rozhodně majitele potěší. Uprostřed budíků je analogový ukazatel rychlosti, vpravo ukazatel paliva, vlevo digitální ukazatel ujeté vzdálenosti včetně tripu a pod tím vším jsou kontrolky světel a blinkrů. Jako celek to působí velmi přehledně a hlavně příjemně, obzvláště pak po setmění.

Sportování se vyhneme

Jakožto ostřílený Pražák mám již v ulicích metropole naučené trasy a držím se několika jednoduchých pravidel, jako je například "Čím dřív, tím líp! " nebo "Z průseru je nejlepší ujet! ". Když jsem však stejný postup chtěl aplikovat na Peopleu, se zlou jsem se potázal. Podvozek je přece jen konstruován pro pohodovější jízdu a přestože jsem se svými 65 kg váhy dokázal vymodlit na budíku i 110 km/h, z vlastní zkušenosti doporučuji jako optimální cestovní rychlost 80 km/h. I přes 16" kola se totiž skútr začne nad 80 km/h lehce vlnit a první kanál či větší nerovnost pak může znamenat malou osobní pohromu. Zadní tlumiče jsou ale seřiditelné, a tak se dá laborovat jak s nimi, tak s tlakem v pneumatikách.

Brzdy jsou v rámci kategorie velmi dobré, jen zpočátku je potřeba nebát se za ně vzít trochu razantněji, jejich nástup je slabší, ale jelikož se na skútrech všeobecně používají obě brzdy současně, nevidím v tom žádný problém.

Multifunkční spínačka

Co se vychytávek a udělátek týče, ke klasice patří spínací skříňka, kterou nejenže skútr zamknete, ale také můžete při chodu otevřít podsedlový prostor či přední přihrádku, do které v pohodě uložíte drobnosti, jako jsou doklady, klíče či mobilní telefon. Spolujezdec má k dispozici výklopné stupačky a dostatečně velké madlo. Pod sedlo sice nenacpete standardní integrálku, ale jako malou záplatu za tuto diskriminaci berte třeba zásuvku pro nabíječku mobilu.

Technická data Kymco People 125 S

motor čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec

objem 125 cm3

vrtání x zdvih 52,4 x 57,8 mm

výkon 7,6 kW (10,3 k)/7500 ot./min.

točivý moment 10,4 Nm/6500 ot./min.

plnění motoru karburátor

startér elektrický/nožní

převodovka variátor

brzdy vpředu kotouč průměr 260 mm

vzadu buben

rozvor 1400 mm

výška sedla 800 mm

hmotnost 126 kg

nádrž 6,8 l


Článek vyšel v tištěných ČMN 21/2006



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...