Premiéry Suzuki v Paříži
vydáno 27. 9. 2008, text hp, foto hp a RZ
V Paříži, týden před výstavou Intermot v Kolíně nad Rýnem představila Suzuki své novinky na rok 2009, tři stroje, které mají podpořit přední postavení Suzuki na evropských trzích: GSX-R1000, SFV650 Gladius a Intruder M1500.
V Paříži, týden před výstavou Intermot v Kolíně nad Rýnem představila Suzuki své novinky na rok 2009, tři stroje, které mají podpořit přední postavení Suzuki na evropských trzích: GSX-R1000, SFV650 Gladius a Intruder M1500. Představení se konalo v Espace Cardin na Elysejských polích. Nebyla to žádná velkolepá šou, ale představené motocykly udělaly na novináře, kteří se na akci sletěli téměř z celého světa, velmi solidní dojem.
GSX-R1000
je celá nová, nový motor má dokonce jiné vrtání a zdvih (74,5 x 57,3 mm oproti 73,4 x 59), jiný kratší rám dává kratší rozvor, vše je kompaktnější. Menší a výkonnější je i mikroprocesor, kteří ovládá výkony motoru i emise, samozřejmostí jsou tři volitelné mapy. Možná paradoxně vypadá ovládání spojky lankem místo hydrauliky, ale podle výrobce to zlepšuje cit i zpětnou vazbu jezdci a snižuje hmotnost. Někomu se budou líbit nové výfuky zahnuté jako turecké šavle. Koně zatím Suzuki neuvádí, ale jak výkon, tak točivý moment jsou prý nyní ještě lepší. Barvy: klasicky modrobílá, černá, bílostříbrná a višňovočerná.
Intruder M1500
se bude jmenovat v USA zřejmě M90, což je objem motoru v palcích. Je to taková zmenšenina oblíbeného staršího brášky M1800, kromě menšího objemu motoru má i menší kola – vzadu o palec na průměru a o 40 mm na šířce, nádrž i hmotnost, zato je koncipován rovnou pro dvě osoby. Jinak si ho na první pohled snadno spletete s osmnáctkou. Barvy: černá, modrá a červená.
Gladius
to je zcela nové jméno v nabídce Suzuki. Jinak se mu ale také říká SFV650. Tenhle motocykl by měl teoreticky uspokojit kdekoho, byl koncipován, aby se za jeho řídítky líbilo nejen chlapům, ale i děvčatům, důraz byl kladen na komfort, ale véčkový motor má i sportovní sílu. Rám je napůl trubkový a la Monster, napůl z duralových odlitků. Gladius je motocyklem moderní konstrukce a jakési univerzální kategorie všestranného šikuly, která by měla v nejbližším letech získat převahu a stát se prostředkem k radosti z jízdy při zachování praktických vlastností motocyklu. Gladius působí i esteticky zdařile, což se o některých jeho předchůdcích v této třídě možná říct nedalo.
Překvapí nás ještě něčím Suzuki v Kolíně nad Rýnem?