Novinky 2008: Suzuki

vydáno 4. 10. 2007, text LZ, foto RZ

Suzuki byla letos hodně pilná. Kromě dříve představené Hayabusy, B-Kinga a dalších nám udělala radost i v Paříži svými novinkami GSX-R 600, GSX-R 750 a DR 125 SM. GSX-R 600 a GSX-R 750 Fotky z Paříže odhalily nejen jejich novou tvář, ale i to, že je továrna podrobila podstatným ...

Suzuki byla letos hodně pilná. Kromě dříve představené Hayabusy, B-Kinga a dalších nám udělala radost i v Paříži svými novinkami GSX-R 600, GSX-R 750 a DR 125 SM.

GSX-R 600 a GSX-R 750

Fotky z Paříže odhalily nejen jejich novou tvář, ale i to, že je továrna podrobila podstatným změnám. Na první pohled je nová aerodynamická kapotáž se zajímavými předními světlomety. Potkávací světlo (uprostřed) je z obou stran obloženo dálkovkami, pod nimi jsou vstupy do přetlakového sání, kterými se tlačí vzduch do nejsilnějších motorů objemů 600 a 750, jaké kdy Suzuki udělala. Také výfuk doznal velkých změn. Je větší a vprostřed zlomený. Podle Suzuki jeho velikost byla podmíněna zvýšením výkonu za současného vyhovění emisním a hlukovým předpisům Euro 3. A to zalomení je zase kvůli co největšímu možnému náklonu. Nádrž je zvětšená na 17 litrů, komprese je u šestistovky zvětšená z 12.5:1 na 12.8:1, u 750 je beze změn. Ale největší novinkou je systém S-DMS (Suzuki Drive Mode Selector), díky kterému si můžete za jízdy hrát se třemi přednastavenými mapami motoru, měnícími jeho projev a výkon. Dále je zmodernizované vstřikování SDTV, přičemž osvědčené věci jako titanové ventily (jen s jedinou pružinou), přívěra výfuku SET, antihopingová spojka nebo radiální přední čtyřpístková Tokica zůstávají. Pérování vpředu i vzadu je od Showy, vzadu dokonce odděleně pro velkou a malou rychlost stlačování. Plně nastavitelné jsou i stupačky, a to do 14 poloh. Další technická vymoženost je elektronicky řízený tlumič řízení, který mění svou charakteristiku v závislosti na tom, jak rychle právě jedete. A nejlepší zpráva nakonec: celý tenhle paket váží jen 163 kg.

DR 125 SM

Dnešní mládež už nemá zájem pouštět se do přeplněných ranních prostředků MHD a tlačit se tam s důchodcema. A tak jim továrny připravily zmenšeniny velkých motorek. Suzuki jim pro rok 2008 připravila také jednu, DR 125 SM. V DR 125 SM si vrní čtyřtakt o objemu 124 cm3 se vstřikováním DCP-FI a katalyzátorem, který plní Euro 3. Takže žádný smrádek, žádný spálený olej z výfuku a také suprově nízká spotřeba. O chlazení se stará kromě vzduchu i olej, který je stříkán zespoda na píst a tím jej chladí. Kola jsou 17palcová s ráfky Excel, obutá do silničních Pirellek, která brzdí jako talíř velký přední brzdový kotouč o průměru 250 mm s brzdou Nissin.



Přečtěte si také

Novinky 2008: Honda  10. 10. 2007  
Novinky 2008: Kawasaki  4. 10. 2007  

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...