Novinky 2008: Honda

vydáno 10. 10. 2007, text LZ, foto RZ

Stejně jako ostatní továrny, nesměla v Paříži chybět ani Honda. Představila tady tři nové modely: CBR1000RR Fireblade, CBF600/CBF600S a XL700V Transalp. CBR 1000 RR Fireblade Honda starého Blada od základu překopala. Nový je design, podvozek i motor. O novém Bladu Honda ří...

Stejně jako ostatní továrny, nesměla v Paříži chybět ani Honda. Představila tady tři nové modely: CBR1000RR Fireblade, CBF600/CBF600S a XL700V Transalp.

CBR 1000 RR Fireblade

Honda starého Blada od základu překopala. Nový je design, podvozek i motor.

O novém Bladu Honda říká, že nejdřív dostali slovo konstruktéři, aby mu vtělili funkčnost a použitelnost pro závodění a teprve potom na ní začali vyšívat designéři.

Při konstrukci měli inženýři nejen co nejvíc snížit těžiště a zlepšit aerodynamičnost, ale také se pořádně podívali na zoubek centralizaci hmot. Nový motor je lehčí o 2,5 kg (!), ale o výkon ho to rozhodně nepřipravilo. Z objemu 999 cm3 dostali velmi slušných 178 k při 12 000 ot/min. Tento výkon pomáhá krotit i nový elektronicky ovládaný tlumič řízení. Přední část kapotáže je viditelně kolmější, blinkry jsou integrované do zpětných zrcátek. Povšimněte si také zajímavě řešeného výfuku, který si u Hondy určitě vypůjčili z MotoGP. Sedlo řidiče je podstatně delší, ovšem na úkor sedla spolujezdce. Holt ta pěkná blond slečinka nebo jiná figura sloužící jako spolujezdec si toho pohodlí už moc neužije. Celková hmotnost se všemi náplněmi je 199 kg. Nového Blada můžete mít v libovolném barevném provedení, pokud si ovšem vyberete z černé, bílé nebo červené.

CBF 600/CBF 600 S

Nová CBF je na pohled hodně podobná své předchůdkyni, zřejmě byl původní design uznán dostatečně nadčasovým. Hlavní změny se ovšem udály uvnitř. CBF, kříženec CBR 600 R a Horneta, má z CBR 600 R 2007 vypůjčený motor, který je o 5 kg lehčí než u předchozího modelu. Má snížené maximální otáčky, zkrácené tři kvalty (3, 4 a 5) - to kvůli lepší akceleraci - a ve výsledku má vynikajících 78 koní. Z Horneta si zase vypůjčil nový hliníkový páteřový rám, kterým se sundalo dalších cca 8 kg hmotnosti. Z předcházejícího modelu zůstalo zachováno třípolohově výškově seřiditelné sedlo. CBF 600 2008 je také ve verzi s typickým hondím integrovaným brzdovým systémem CBS a s ABS. Zajímavé je, že Honda přesouvá výrobu i tak důležitých modelů do Evropy, konkrétně v případě CBF 600 do Itálie.

XL 700 V Transalp

Po sedmi letech vhodila Honda do ringu nového Transalpa. Znalce nejvíc bací do očí přední kolo, kde místo jednadvacítkového ráfku dostal devatenáctipalcový. Tím Honda jednoznačně posílá nového Transalpa víc na silnici na úkor pouštního terénu, ze kterého původní model v roce 1987 na vlně dakarských úspěchů vzešel. Velké věci se udály i v designu. Motorka je nyní celkově štíhlejší a modernější, novou dominantou je přední, skoro kulatý světlomet a moc hezky a moderně je vyřešené je zadní světlo. Nádrž s obsahem sníženým na 17,5 l (z 19) se zúžila a tím pádem i sedlo řidiče. Nový dvouválec do V má objem 680 cm3 a se vstřikováním PGM-FI a nyní čtyřmi ventily na válec (dříve 3) dává maximální výkon 60 koní při 7750 ot/min. Plně natankovaný motocykl váží 214 kg, což je o 1 kg méně než předchozí model. A té menší nádrže se nemusíte obávat. Díky vstřikování se podstatně zlepšila spotřeba paliva a tak se reálný dojezd ve skutečnosti ještě zvýšil. Vyrábět se bude v továrně Hondy ve Španělsku.



Přečtěte si také

Novinky 2008: Kawasaki  4. 10. 2007  
Novinky 2008: Suzuki  4. 10. 2007  

Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...