Novinky Ducati 2008

vydáno 7. 11. 2007, text LZ, foto RZ

Ducati 848 Na právě probíhající výstavě v italském Miláně domácí Ducati vytáhla další bombu, Ducati 848. Je to taková malá odnož velké 1098, ale vlastně jakápak odnož – technicky i velikostně vůbec nezaostává a v kategorii „litrový výkon“ dokonce nechala „velkou božskou“ doslova v prac...

Ducati 848

Na právě probíhající výstavě v italském Miláně domácí Ducati vytáhla další bombu, Ducati 848. Je to taková malá odnož velké 1098, ale vlastně jakápak odnož – technicky i velikostně vůbec nezaostává a v kategorii „litrový výkon“ dokonce nechala „velkou božskou“ doslova v prachu za sebou. Make-up nové „Dukny“ je velmi podobný velké ségře, ale 848 dostala vícero upgradů pod kůži. Nejlepší zprávou je motor – oproti 748 o 100 kubíků zvětšená Testastretta Evoluzione. Údaj točivého momentu hovoří o hrozných 96 Nm při 8250 ot/min, ale nad jejím výkonem valíme bulvy: 134 koní! To je jen o 5 koní méně, než měla 999 a o celých 30 k víc než u předchůdce 748! A jen o koně míň, než měla mocná Suzuki TL1000R. Přímo revoluční je použití mokré spojky. Ordinérní dukatisti budou sice mít svůj vlastní názor, ale my si přesto myslíme, že je to krok kupředu. Dalším rozdílem mezi 1098 a 848 jsou brzdové třmeny Brembo. Nejsou to ovšem ty samé brzdové třmeny jako na 1098, kde jsou použity brzdy specifikace GP, protože ty jsou poměrně drahé. Z tohoto důvodu se konstruktéři a vývojáři rozhodli použít levnější třmeny, aby se cena 848 nevyšplhala do neprodejné cenové kategorie. Kola jsou Marchesini s Y-paprsky, stejná jako na 1098 s tím rozdílem, že zadní ráfek je konstruován na rozměr 180/50-ZR 17 namísto 190/70. Nová 848 bude k dostání ve dvou barevných provedeních: červená s červeným rámem a netradiční bílá s tmavošedivým rámem.

Ducati Monster 696

Na té samé výstavě představila Ducati i zcela nového Monstera. V 15leté historii Monsterů je to jedna z největších modernizací. Ducati se vynasnažila, aby ani nový Monster nepřišel o svou naštvanou figuru s dopředu nahrbeným designem zvýrazněný nízko posazeným reflektorem. Přesto má nádrž nový tvar s novými bočními plastovými kryty, které jsou vymyšlené tak, abyste si je mohli u svého dealera pořídit v jiné barvě nebo různě vytuněné. Motor je v podstatě stejný jako na předchozím Monsteru 695, ale výkon rapidně vzrostl ze 72 na 80 k a krouťák narostl o 11 %, tedy na 69 Nm. Ducati i u tohoto Monstera použila mokrou spojku. Design Desmosedici opsal trochu i Monster, konkrétně jeho rám, který kombinuje typickou červenou příhradovou konstrukci vepředu s hliníkovým rámem vzadu. Tahle liposukce zeštíhlila nového Monstera o 5 kg, takže nyní váží pouhých 163 kg. Ducati opatřila Monstera novou masivní hliníkovou kyvnou vidlicí a radiálními brzdami. Budíky už jsou plně digitální a také podlehly kouzlu MotoGP, jako na 1098. Najdete tady ukazatel rychlosti, otáčkoměr, hodiny, teploměr oleje a dokonce i výstrahu, která vám říká, že máte vykonat návštěvu u chlapců v servisu. Nízké a úzké sedlo přispívá k lepšímu ovládání.



Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...