Nové VTR bez kapot a bez kubíků
vydáno 15. 4. 2009, text Hawk, foto Honda
Po přísném informačním embargu uveřejnila Honda novinku mířící do segmentu juniorů. Mezi konkurenci Yamahy YBR 250 a Kawasaki 250R se řadí nová Honda VTR 250.
Nejedná se o úplně nový model. Již řadu let totiž brázdí čtvrtlitrové VTR japonský asfalt. Na sklonku sezóny 2009 však čtvrtlitrová Honda dostala pořádný facelift a právě s ním přichází do Evropy.
Nová VTR je koncipována jako nízký bike pro každodenní použití. Zcela nový čtyřventilový motor, jehož dva válce svírají úhel 90°, je plněn jak jinak než hondím vstřikovacím systémem PGM-FI. Poskytuje výkon až 22 kW při 10500 otáčkách. Tento komplet je usazen v trubkovém ocelovém rámu (vidíte tu italskou provincii?), který byl dle slov Hondy navržen tak, aby přenášel co nejméně rázů od zadního kola. Proto čep kyvné vidlice uchycený v motoru není přímo usazen v rámu. O odpružení těchto hmot se stará nenastavitelná soustava přední vidlice a zadní centrální tlumicí jednotky s nastavitelným předpětím pružiny. Nové VTR brzdí sedmnáctipalcová kola pomocí jednokotoučových brzd s dvoupístkovým brzdičem vpředu a jednopístkovým vzadu.
Honda VTR 250 se bude prodávat za 119 000 Kč.