Dravec s novým zobanem

vydáno 31. 7. 2007, text Radek

Páni inženýři od BMW se nemohli nedržet tradice, a i v tomto případě připravili další variaci na jedno téma – a tím je nový řadový čtyřválec, který byl poprvé představen v K 1200 S v roce 2005. Motor, který měl mnoho nej atributů, mimo jiné nejsilnější BMW motor, který byl montován do motocyklů této...

Páni inženýři od BMW se nemohli nedržet tradice, a i v tomto případě připravili další variaci na jedno téma – a tím je nový řadový čtyřválec, který byl poprvé představen v K 1200 S v roce 2005. Motor, který měl mnoho nej atributů, mimo jiné nejsilnější BMW motor, který byl montován do motocyklů této značky.
Nicméně spolu s dalším rokem přišlo opět marketinkové dilema – co připravíme nového pro tuto sezonu? Přidáme polokapotáž a nový K 1200 R Sport bude na světě – tak znělo řešení z vývojářské dílny.
Motocykl byl tedy již několikrát představen v testech K 1200 S a K 1200 R, a protože Sport je opravdu jen eskové erko se Zorro maskou, nebudeme vás zatěžovat všemi technickými detaily. Nicméně pro úplnost: Motor je vodou chlazený řadový čtyřválec, výkon 163 koníků, 1157 cm3, kompozitový hliníkový rám, přední a zadní zavěšení Hossack-styl BMW Duolever a BMW EVO Paralever jednostranná kyvná hřídel. Brzdy BMW ABS jsou jedinečné, délka motorky je nepřehlédnutelná.
S přihlédnutím ke skutečnosti, že můžete z křižovatky za něco málo přes 2 sekundy mít takové zrychlení, že dosáhnete téměř stokilometrové rychlosti, je jen velmi těžké udržet na mysli fakt, že přijít o řidičák je s touto raketou otázka okamžiku.
Bohužel i raketoplán Challenger má své mouchy, nejinak je tomu s řaďákem od BMW. Motor má propad výkonu mezi šesti a sedmi tisíci otáčkami a vibrace do řídítek a stupaček jsou přenášeny již od čtyř a půl tisíce za min.
K12 Sport je vhodným motocyklem pro milovníky rychlosti na dálnici či rovnější silnici. Hrbolatá, křivolaká silnice už mu tolik nesvědčí. I když se systémem ESA se i tato záležitost dá vcelku rychle řešit. Pouhým stisknutím tlačítka se nastavení změní z komfortního na sportovní, celkem elektronické nastavení podvozku nabízí 9 variant.
Otočení rukojeti plynu opět překvapí dalším zpožděním (pokolikáté už u BMW?). Co však nová kapotáž? Je opravdu účinná? Skutečnost je taková, že kapotáž dodává nejen nový aerodynamický vzhled motocyklu, ale i účinnou ochranu proti větru.
Káčka od BMW mají skvělou ergonomii, neoddiskutovatelnou stabilitu a nabízí technologie, které nenajdete u jiných světových značek. Začneme od vyhřívaných sedel a rukojetí, aerodynamických a ergonomických ukazatelů, přes silnou identitu značky až k loayalitě k modrobílému znaku, které velmi rozumí majitelé H-D.
Bávo má obrovský potenciál, musí však ještě projít školou etikety a pak se z něj může stát neodolatelný vládce.


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...