Automatika pro náročné
vydáno 8. 11. 2007
Společnost Honda Motor Co představila v Tokiu novou automatickou převodovku pro motocykly uváděnou jako HFT (Human Friendly Transmission), tedy uživatelsky přívětivou. Převodovka pracuje na hydraulicko-mechanickém principu s plynule měnitelným převodem a má nabízet mimořádně vysoký komfort jízdy. Po...
Společnost Honda Motor Co představila v Tokiu novou automatickou převodovku pro motocykly uváděnou jako HFT (Human Friendly Transmission), tedy uživatelsky přívětivou. Převodovka pracuje na hydraulicko-mechanickém principu s plynule měnitelným převodem a má nabízet mimořádně vysoký komfort jízdy. Poprvé bude použita u nového motocyklu DN-01, který se dostává i na náš trh.
HFT, hydraulicko-mechanická poevodovka s plynule minitelným poevodem
Uspooádání HFT
Představujeme Motocykl DN-01 (s převodovkou HFT)
Převodovka HFT má nízkou hmotnost a kompaktní rozměry, což jsou nutné parametry pro motocykly. A především umožňuje možnost volby ze dvou plně automatických režimů řazení (pro běžnou jízdu a pro sportovní jízdu) a také manuální režim se šesti rychlostními stupni. Nabízí tedy jedinečný zážitek od uvolněné jízdy až po aktivní a sportovní jízdu s přímou odezvou na ovládání plynu.
Hnací ústrojí HFT
V základním uspořádání je systém tvořen olejovým čerpadlem pro přeměnu síly motoru na hydraulický tlak a olejovým motorem pro přeměnu hydraulického tlaku zpět na sílu na výstupu. V obou případech je použito více pístů, rozváděcí ventil a unášecí deska pro zajištění funkce pístů, přičemž válce jsou integrované do výstupního hřídele tvořícího charakteristickou konstrukci HFT. Jako první na světě nabízí mechanismus uzamykání u hydraulicko-mechanické převodovky s plynule měnitelným převodem. Tento uzamykací mechanismus pomáhá při jízdě snižovat ztráty účinnosti a přispívá tak ke snižování spotřeby paliva.