Lukáš Pešek na Bol d´Or

vydáno 28. 9. 2015, text hell, foto FIM

Na okruhu Paula Ricarda se odjel poslední letošní závod MS Endurance, 79. ročník slavné čtyřiadvacetihodinovky Bol d´Or. Letos nechybělo české zastoupení, ve špičkovém týmu BMW Motorrad Francie Penz 13.com nastoupil po boku Markuse Reiterbergerga (D) a Bastiena Mackelse (B) náš Lukáš Pešek.

Na čtyřiadvacetihodinovce Bol d´Or startovalo v historii více českých jezdců. Dvojice Saša Klimt s Oldřichem Hemršmídem tu dokonce v roce 1955 zvítězila. V těch letech se závodu zúčastnili také například František Šťastný, Gustav Havel nebo budoucí mistr Evropy v motokrosu, Jaromír Čížek. Co na tom, že se vše odehrávalo v klopených zatáčkách docela jiného okruhu. Rekord Klimta a Hameršmída vydržel v tehdejší třídě 350 snad sedmnáct let.
Lukáše Peška do závodního týmu nominoval manažer Rico Penzkofer. Ale nebyl to pro jejich trojici jednoduchý výlet, už po prvním kole musel Markus Reiterbergerg zajet do boxů, a než se jejich BMW dalo do pořádku, startovní pole se o jeden a půl okruhu vzdálilo. Tým dostal od svého manažera pokyn, aby motocykl nešetřili a jeli na plné otáčky. Vyplatilo se, v noci už se probojovali na neuvěřitelné druhé místo a pódium přestalo být pro Lukáše při jeho vytrvalostní premiéře pouhým snem. Jenže brzy ráno musel Reiterberger znovu do boxů, tentokrát na opravu zadní kyvné vidlice. Nakonec z toho bylo výborné šesté místo mezi 55 týmy. Lukáš po závodě řekl: „Byl to můj první životní vytrvalostní závod a rovnou 24 hodin, nemohl jsem si zvolit těžší premiéru. Myslím, že jsme všichni odvedli skvělou práci. Na motocyklu, stejně jako v boxech - jsem rád, že jsme ho dokončili.“
Na okruh Paula Ricarda se přišlo podívat 74 tisíc diváků. V závodě si pro první místo dojel tým Kawasaki SRC (Gregory Leblanc / Matthieu Lagrive / Fabien Foret). Byl to nad míru dramatický závod, hned v prvním kole havaroval David Checa a dlouhé minuty se potom jeho tým GMT 94 zdržel v boxech. Zpoždění zdrželo také Peškův tým. Odstoupit po pádu Nicolase Salchauda musel tým Bolliger Schwitzerland Kawasaki. Tým Monster Energy Yamaha YART potkala technická porucha ze třetího místa. O vítězství bojoval i Honda Racing Team. Ve dvě ráno ztratil po problémech se zadním kolem svůj náskok favorizovaný tým SERT (Vincent Philippe / Anthony Delhalle / Etienne Masson). Třetí místo mu ale i tak stačilo k zisku letošního světového titulu.

Bol d´Or (F): 1. Team SRC Kawasaki (Gregory Leblanc / Matthieu Lagrive / Fabien Foret), Kawasaki ZX-10R, SBK, 684 kol čas 24:01:22.895, 2. GMT94 Yamaha (David Checa / Kenny Foray / Matheiu Gines), Yamaha YZF-R1, SBK, 682 kol, 3. Suzuki Endurance Racing Team SERT (Vincent Philippe / Anthony Delhalle / Etienne Masson), Suzuki GSX-R1000, SBK, 677 kol, 4. Tati Team Beaujolais Racing (Julien Enjoras / Cedric Tangre / Michel Savary), Kawasaki ZX-10R, STK, 673 kol, 5. Team Traqueuer Louit Moto 33 (Julien Pilot / Emeric Jonchiere / MorganBerchet), Kawasaki ZX-10R, STK, 672 kol, 6. BMW Motorrad France Team Penz13.com (Markus Reiterberger / Bastien Mackels / Lukáš Pešek), BMW S1000RR, SBK, 669 kol

Konečné pořadí: 1. SERT 154, 2. GMT94 Yamaha 132, 3. SRC Kawasaki 100, 4. BMW Motorrad France Team Penz13.com 71, 5. Team Traqueur Louit Moto33 68, 6. Team Bolliger Switzerland 55, 7. Junior Team Le Mans Sud Suzuki 54, 8. Tati Team Beaujolais Racing 53, 9. Honda Endurance Racing 50, 10. Monster Energy - YART 41


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...