Pravidla MotoGP dostávají podobu

vydáno 17. 2. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Nová pravidla, která budou platit od roku 2012, dostala během dnešního jednání konkrétnější podobu.

Dnes proběhlo v rámci testů nižších kubatur v Barceloně i velmi důležité jednání komise Grand Prix, na kterém byly představeny a zároveň odsouhlaseny další detaily nových pravidel pro královskou kubaturu MotoGP. Na jednání byli zástupci všech článků komise Grand Prix - ředitel Dorny Carmelo Ezpeleta, Claude Danis za FIM, Hervé Poncharal za IRTA a Takanao Tsubouchi za MSMA (sdružení výrobců motocyklů).

Již v prosinci bylo rozhodnuto, že od roku 2012 se do MotoGP vrátí litrové motory, které budou mít čtyři válce s maximálním vrtáním 81 mm. Mezi nové regule patří například váhové omezení, kdy osmistovky budou muset mít minimální hmotnost 150 kg, litry o tři kilogramy více. Počet motorů bude i nadále omezen na šest agregátů pro jednu sezonu a palivová nádrž bude mít maximální objem 21 litrů paliva.

Na dnešním jednání byla zároveň odsouhlasena jistá zvýhodnění pro soukromé týmy, které budou moci použít na jednu sezonu dvojnásobný počet motorů oproti továrním týmům - tedy 12 pohonných jednotek. Zároveň budou moci soukromé týmy použít palivové nádrže s větším objemem, který zde činí 24 litrů.

Další detaily nových pravidel můžeme očekávat koncem května.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...