Brněnská GP 2015 se pojede!
vydáno 13. 8. 2014, text hell, foto autor
Už to tak trochu naznačil tiskový mluvčí Automotodromu Brno Jiří Smetana během nedělního přímého přenosu ze závodu MS v Indianapolisu, když řekl něco v tom smyslu, že snad neprozrazuje příliš, když říká, že bychom měli v příštím roce oslavit padesáté výročí od prvního startu mistrovství světa silničních motocyklů na brněnském okruhu.
Po válce se v Brně začaly jezdit mezinárodní závody pod hlavičkou Velké ceny Československa a od roku 1965 až do roku 1982 se na starém okruhu konal závod mistrovství světa. Mistrovství Evropy se tu však jezdilo ještě do roku 1985. Od roku 1987 se závod MS do Brna vrátil na nový okruh a s výjimkou roku 1992 se tu světový šampionát každoročně konal až do letošního roku. Letos dokonce poprvé v jeho novodobé historii za účasti domácích jezdců ve všech vypsaných třídách.
Ve třídě Moto3 se na start postaví Jakub Kornfeil a Karel Hanika, do třídy Moto2 nastoupí na divokou kartu Miroslav Popov, v královské třídě MotoGP jede Karel Abraham. Navíc se tu pojedou dva závody juniorského Red Bull MotoGP Rookies Cupu za účasti třináctiletého Martina Gbelce.
Nad dalším pokračováním MS na Masarykově okruhu v posledních měsících však visel Damoklův meč. Automotodrom Brno byl nucen podat výpověď ze smlouvy o konání závodu do roku 2015, po posledním jednání s promotérem na Sachsenringu se ale rozhodlo, že závěrečné slovo padne do GP České republiky, které se pojede o tomto víkendu. Šlo o výši příspěvku státu a kraje na tzv. zalistovací poplatek v hodnotě přibližně 70 milionů korun. Vzhledem k tomu, že brněnští pořadatelé mají pouze přístup k penězům ze vstupného, nedal by se podnik bez ztráty uspořádat. Všechny další marketingové a reklamní aktivity jdou totiž k promotérovi a brněnští na peníze z nich nemohou dosáhnout. V brněnském Automotodromu panovalo přesvědčení, že by se na nákladech měl podílet stát, kraj a město Brno, protože zisky ze zvýšeného DPH plynou právě do státní kasy a nejde při tom o malé peníze. Stát po posledním jednání přislíbil 30 milionů, nešlo však o systémové řešení do budoucna, o které stál Automotodrom. Systémové řešení se sice nejspíš ještě nenašlo, podle posledních zpráv však byla GP České republiky pro rok 2015 skutečně zachráněna. Hejtman Jihomoravského kraje Hašek totiž k velké radosti fanoušků motocyklového sportu oznámil, že kraj převezme záruky za uhrazení zalistovacího poplatku promotérovi, organizaci Dorna Sports a stane se garantem pro konání GP České republiky v roce 2015. A to je ta nejlepší zpráva před zahájením letošního závodu, který začíná volnými tréninky už v pátek 15. srpna.
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 7-8/2025
156 stran, 14 strojů v testech – tak by se dalo stručně
definovat letní vydání Motorbike. Prostě pořádná dávka čtení na prázdniny, ve
které najdete kromě testů letošních novinek (od cestovních endur po
supersporty) i aktuální informace ze světa motosportu, reportáže z akcí,
cestopis a spoustu dalšího. Jednoduše řečeno jsme letní Motorbike našlapali
ještě víc, než obvykle – ovšem za obvyklou cenu!
...
-
Motorbike 6/2025
Sice to tak ještě na podzim minulého roku nevypadalo, ale nakonec je nových motorek pro sezónu 2025 docela dost. A tak skáčeme z jedné na druhou a pilně testujeme, abychom vás s nimi mohli seznámit. V červnovém Motorbike najdete hned 8 takových strojů, od klasiky Moto Guzzi V7 Sport přes cestovní enduro Yamaha Tracer 9 GT+ až po exkluzivní Ducati XDiavel V4. No a k tomu samozřejmě i aktuální...
-
Motorbike 5/2025
Květen bývá, co se týká testování, veselejší než
předchozí měsíce. Äni letos tomu není jinak, takže jsme si pro vás připravili
testy novinek letošního roku, od klasiky přes cestovní endura až po nakedy -
například Aprilii 457 a Zontes 703 Frontier jsme vyzkoušeli jako první český
motočasopis! Ale Motorbike není jen o testech, takže v květnovém
vydání najdete na 124 stranách i pravidelnou várk...
-
Motorbike 4/2025
Sláva, konečně to venku vypadá, že už můžeme vyrazit na
vyjížďku, aniž bychom se po pár hodinách vraceli zmrzlí jako sobolí trus. Ještě
to sice není úplně ono, pneumatiky se v nižších teplotách úplně nezahřejí, a
navíc se nedá počítat, že by byly všechny silnice po zimě úplně čisté. Ale při
troše opatrnosti se už jezdit dá. No a až se vrátíte, můžete se začíst do
nového vydání Motorbike, které vyc...
-
Motorbike 3/2025
Březen znamená tři jistoty: za
prvé v něm začíná astronomické jaro, za druhé se tento měsíc již řadu let koná
největší česká motocyklová výstava a za třetí vychází březnové vydání
Motorbike. Zatímco ale jaro přijde až 20.3., výstava a nový časák jsou tu právě
teď! My na výstavě Motocykl v Letňanech
samozřejmě máme svůj stánek a budeme rádi, pokud se za námi zastavíte – a
stejně tak i holky z ...