Ohlasy po WSBK v Magny-Cours

vydáno 6. 10. 2008, text Jiří Nykodým, foto RZ

Komentáře tří nejlepších jezdců uplynulých dvou závodů v Magny-Cours, včetně mistra světa

1. závod


Noriyuki Haga (vítěz) : "Je to skvělý výsledek, motorka pracovala bezchybně. Během celého víkendu nás trápilo ne zrovna příznivé počasí, ale můj tým perfektně nastavil motorku a díky tomu jsem měl z jízdy velmi dobrý pocit. Chci za to poděkovat celému týmu Yamaha, gratuluji také Nietovi za druhé místo a samozřejmě i Troyovi za zisk titulu."


Fonsi Nieto (druhý) : "Tento závod byl opravdu velmi náročný, vzhledem k počasí, které zde panovalo a na trati bylo velmi chladno. Zkoušel jsem jet velmi rychle už na začátku závodu s plnou nádrží, ale měl jsem hodně problémů. Ke konci závodu jsem předjel Troye, ale nepouštěl jsem se do riskantního předjíždění, protože bojoval o titul mistra světa. Miluji tuto trať a je skvělé zde být znovu na podiu."


Troy Bayliss (třetí) : "Po celou sezonu jsem byl někdy nahoře, někdy dole a každý jezdec byl velmi rychlý, ale ostatní jezdci mi zisk titulu usnadnili svými nevyrovnanými výsledky. Udělal jsem, co jsem si předsevzal a to získat tři tituly mistra světa na třech různých modelech Ducati, a to je skvělý úspěch. Konečně se mi to podařilo a já můžu jít relaxovat. Uvidíme, jestli se mi podaří zvítězit v druhém závodě."


 


2. závod

 


Troy Bayliss (vítěz) : "Byl to skvělý závod, hlavně na konci. Do druhého závodu jsme udělali jednu změnu a obuli jsme tvrdší přední pneumatiku. Grip byl podobný, ale pneumatika udržela stejný grip během celého závodu. Neustále jsme s Norim bojovali v těsných zatáčkách, někde měl navrch on, někde zase já. Dal jsem do tohoto souboje všechno, protože jsem neměl co ztratit. Poslední tři okruhy jsem zajel bezchybně a bylo z toho skvělé vítězství."


Noriyuki Haga (druhý) : "V posledních pěti kolech začala odcházet zadní pneumatika a já jsem nemohl přidávat tolik plynu na výjezdech. S Troyem jsme měli fantastický boj, ještě jednou děkuji týmu za motorku, protože odvedli skvělou práci."


Troy Corser (třetí) : "Start z třetí řady předpovídal, že to bude velmi náročný závod, ale povedlo se mi skvěle odstartovat a během několika okruhů jsem se probojoval na čelo závodu. Hodně jsem bojoval s Rolfem a Checou a potom začínalo pršet, napadlo mě, že je to velká příležitost stáhnout ztrátu na Noriho. Podařilo se mi je dojet, ale už jsem v tom tempu nemohl pokračovat dál. Moje zadní pneumatika měla již svoje možnosti za sebou hlavně na pravé straně. Potom už jsem jen následoval první dvojku a uvidíme, jestli se mi konečně podaří zvítězit v příštím závodě."

Body v šampionátu před posledním závodem v Portugalsku:
1. Bayliss (Ducati) 410 ; 2. Haga (Yamaha) 325; 3. Corser (Yamaha) 316; 4. Neukirchner (Suzuki) 298; 5. Checa (Honda) 284; 6. Biaggi (Ducati) 235; 7. Nieto (Suzuki) 234; 8. Fabrizio (Ducati) 203; 9. Kiyonari (Honda) 193; 10. Xaus (Ducati) 171.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...