Ohlasy po WSBK v Kataru

vydáno 15. 3. 2009, text Jiří Nykodým, foto RZ

Komentáře nejlepších závodníků z obou sobotních jízd v Losailu včetně komentáře českého jezdce Jakuba Smrže.

1. závod
 
Ben Spies (Yamaha Wolrd Superbike) : „Byl to extrémně náročný závod. Dobře jsem odstartoval, poté se přede mě dostal Nori a Max, ale každý byl rychlejší v jiné části trati. Já jsem trošku ztrácel v poslední zatáčce a bylo velmi těžké zde předjíždět. Nakonec se mi ale podařilo zabrat a zvítězit.“
 
Noriyuki Haga (Ducati Xerox): „Konec závodu byl těžký, dobře jsem odstartoval a po několika kolech se mi podařilo předjet Maxe na rovince. On mi to však později vrátil a pro mě už bylo velmi těžké se ho udržet. V posledním kole jsem udělal maximum a podařilo se mi ho znovu předjet. Jsem šťastný z druhého místa.“
 
Max Biaggi (Aprilia Racing): „Snažil jsem se držet na špici, jet v dobrém rytmu a neztrácet koncentraci. Máme novou motorku a v každé jízdě se pokoušíme zlepšovat, ale není jednoduché zvítězit. Jel jsem velmi tvrdě a přitom se na motorce cítil pohodlně. Pneumatiky, jak přední, tak i zadní už vypadaly dobře.
 
2. závod
 
Ben Spies (Yamaha World Superbike): „Nori jel na začátku závodu velmi rychle, ztrácel jsem jen při akceleraci a bylo velmi těžké s ním závodit. Později se mi podařilo se přiblížit a chytit stejné tempo. Jelo se mi lépe než v první jízdě, mohl jsem se lépe koncentrovat na jízdu, když se mi podařilo o dvě sekundy poodjet. Byl to skvělý víkend.
 
Noriyuki Haga (Ducati Xerox): „Jsem opravdu unavený, ale zároveň spokojený s výsledkem druhé jízdy. Pokoušel sem se Bena udržet, ale byl dnes moc rychlý. Během jedné sekundy mi ujel o 100 metrů, tak jsem ho nemohl chytit! Odvedli jsme zde dobrou práci a stále vedu šampionát. Ben je mladší než já a to byl důvod, proč jsem dnes prohrál!“
 
Max Biaggi (Aprilia Racing): „Byl to skvělý závod, potvrdili jsme náš potenciál a na motorce se mi zde jelo velmi dobře. Myslím, že RSV 4 pracuje dobře, ale stále máme co zlepšovat, s dnešními výsledky jsme spokojení. Víme, že na absolutní špici jsou kluci ještě o trošku rychlejší a jedou velmi tvrdě. Jsem si ale jistý, že se během sezony budeme dále zlepšovat.“

 Jakub Smrž: “Dneska toho bylo až moc. Zažil jsem hodně blbých závodních dní, ale dnešek byl snad nejhorší. Warm up dnešní smůlu odstartoval, když jsem po “záhadném“ smyku zadního kola absolvoval let vzduchem s přistáním na hlavě, hrudníku a rameni. Před závodem jsem teda strávil veškerý čas v Clinica Mobile, kde mi museli rameno opíchat a dát dohromady ostatní pohmožděniny. První jízda byla ze začátku hodně pozitivní, měl jsem perfektní start a od začátku jsem se snadno držel v čelní skupince. Po pár kolech jsem cítil, že je něco špatně s přední gumou nebo pérováním a propadl jsem se na 5. místo za Nakana. Jen jsem se ho snažil držet a zbytečně s neklidnou motorkou a odskakujícím předním kolem neriskovat, ale bohužel přišel úplně nevinný pád a tím závod skončil. Když přivezli motorku, tak jsme objevili příčinu, kterou byla zřejmě stará přední guma, jež po 7 kolech vypadala, jak kdyby vůbec nevyjela na závodní dráhu. Do druhé jízdy jsme udělali nějaké změny, aby motorka byla klidnější a fungovala podle mých představ, ale když na startu mechanici odešli a zkoušel jsem si jako pokaždé nastavení brzdové páčky a tlumiče řízení, zjistil jsem, že u tlumiče řízení je ulomený držák. Musel jsem tedy zajet do boxu motorku vyměnit, odstartovat z boxu a přes všechnu snahu jsem dojel pouze na 17. místě. Navíc i s rezervní motorkou jsem měl problémy s odskakováním předního kola. Je to opravdu škoda a jsem z této soboty hodně zklamaný, ale ukázal jsem potenciál a to je důležité. Teď se musím dát hlavně zdravotně dohromady a ve Valencii pokračovat v tom, co jsem zatím začal…“

 Stav v šampionátu po závodech v Kataru:
 
Jezdci: 1. Haga 85; 2. Spies 75; 3. Neukirchner 40; 4. Biaggi 38; 5. Haslam 36; 6. Sykes 32; 7. Laconi 30; 8. Rea 30; 9. Nakano 27; 10. Kagayama 25.
Továrny: 1. Ducati 85; 2. Yamaha 81; 3. Honda 51; 4. Aprilia 41; 5. Suzuki 40; 6. BMW 27; 7. Kawasaki 2.


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...