Ohlasy po WSBK v Austrálii

vydáno 28. 2. 2010, text Jiří Nykodým, foto RZ

Komentáře tří nejlepších závodníků z obou superbikových jízd a současný stav v tabulce šampionátu.

1. závod
Leon Haslam (vítěz): „Stále si to ještě neuvědomuji, byl to velmi náročný závod a na konci jsem ještě k tomu ani nevěděl, jestli jsem vyhrál, nebo byl druhý. Nakonec se ukázalo, že jsem byl první já a mám z toho velkou radost. Nemohu dostatečně poděkovat svému týmu, odváděli po celý víkend skvělou práci a já ji tímto výsledkem částečně splácím. Docela mi teď dochází správná slova, Ke konci závodu jsem musel trošku změnit jezdecký styl a jet šetrněji. Dělal jsem, co bylo v mých silách, ale na konci to bylo hodně těsné.“
 
Michel Fabrizio (druhý): „Myslel jsem, že jsem tento závod vyhrál. Když jsem po dojetí závodu viděl na velkoplošných obrazovkách moji rodinu a týmového šéfa slavit, tak jsem o tom vůbec nepochyboval. Nakonec jsem byl ale druhý.“
 
Noriyuki Haga (třetí): „V ranním warm-upu jsem měl nepříjemný pád, a i když jsem se nezranil, měl jsem po celý závod problémy s pravou rukou. Můj osobní trenér mi udělal před závodem dobrou masáž a dostal jsem i nějaké injekce proti bolesti. Závod byl ale velmi náročný a kvůli té ruce jsem udělali několik chyb při brzdění. Každopádně to byla velká zábava závodit opět na čele.“
 
2. závod
Carlos Checa (vítěz): „Náš plán byl takový, abychom dobře odstartovali do druhého závodu. Zkusili jsme nasadit měkčí pneumatiku, která nám pomohla. Po prvním závodě jsme udělali pár změn na motorce, které nám pomohly oddálit brzdné body a díky tomu jsem byl schopen předjíždět ostatní. Když jste tak blízko čtyřem jezdcům, není jednoduché vždy předjet. Já jsem ale vybral správný čas na správných místech a povedlo se mi to. Byl to jeden z nejlepších závodů v mém životě. Chtěl bych také poděkovat mému novému týmu.“
 
Leon Haslam (druhý): „Několik kol jsem jel za Sylvainem, ale v některých zatáčkách jsem nebyl schopen se ho udržet. Měl mnohem lepší grip na výjezdech ze zatáček. Poté se mi ale podařilo se znovu dostat do vedení a vše šlo podle plánu, dokud mě nepředjel Carlos a já už ho nebyl schopný předjet zpět.“
 
Michel Fabrizio (třetí): „Do druhého závodu jsme nedělali žádné změny na motorce. Myslím, že tentokrát by pro mne bylo velmi obtížné vyhrát. Kdyby tam nebyl Carlos, možná bych byl schopen vyvinout v posledních třech kolech nějaký tlak.Měl jsem ale drobné problémy, a v té chvíli tak bylo velmi těžké se pokusit o vítězství.“
 
Stav v šampionátu po závodech na Phillip Islandu:
1. Leon Haslam(GB-Suzuki) 45 bodů
2. Michel Fabrizio (ITA-Ducati) 36
3. Carlos Checa (ESP-Ducati) 34
4. Noriyuki Haga( JPN-Ducati) 27
5. Sylvain Guintoli (FRA-Suzuki) 23
6. Jonathan Rea (GB-Honda) 23
7. Max Biaggi (ITA-Aprilia) 19
8. Troy Corser (AUS-BMW) 16
9. Leon Camier (GB-Aprilia) 10
10. Lorenzo Lanzi (ITA-Ducati) 9
11. Jakub Smrž (CZ-Ducati) 8


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...