Ohlasy po WSBK na Phillip Islandu

vydáno 1. 3. 2009, text Jiří Nykodým, foto worldsbk.com

Komentáře tří nejlepších jezdců z obou jízd, včetně pocitů Jakuba Smrže po prvním letošním závodním víkendu.

1. závod
 
Noriyuki Haga (Ducati Xerox) : „Moje kvalifikační pozice nebyla ideální, ale v prvním závodě jsem perfektně odstartoval a okamžitě jsem začal bojovat s Maxem o první místo. Protože před závodem předvídali déšť, nechtěl jsem na nic čekat a bojoval jsem hned od startu. Max nakonec udělal v poslední zatáčce chybu a já ho předjel. Jsem rád, že jsem u Ducati, na které jsem zvítězil hned v prvním závodě.“
 
Max Neukirchner (Suzuki Alstare): „V posledním kole jsem udělal malou chybu, kvůli které jsem ztratil vítězství. Posledních pět kol byl Nori na čele. Viděl jsem, že má Haga o trošku lepší trakci v poslední zatáčce, v posledním kole se mi ho ale podařilo předjet. Na výjezdu ze zatáčky mi pak bohužel podklouzlo kolo a Nori mě opět předjel.“
 
Yukio Kagayama (Suzuki Alstare): „Jsem šťastný z toho, že jsem dojel na podiu, naposledy se mi to podařilo v roce 2007. Neměli jsme s Maxem dobré pozice na startu, ale podařilo se nám předjet hodně jezdců hned na začátku závodu. Ke konci jsem se soustředil na udržení třetího místa.“
 
2. závod
 
Ben Spies (Yamaha World Superbike): „ První závod se mi moc nepovedl. Druhý byl velmi náročný, dostal jsem se do vedení a pokusil se ujet, ale nepodařilo se mi to. Byl jsem rychlejší v první části okruhu, ale v poslední části jsem na Noriho ztrácel. Jakmile ale začaly odcházet pneumatiky, dostal jsem se čtyři kola před cílem před Hagu. Nová Big-Bang R1 zde měla skvělou premiéru a dokázala, že má na vítězství. Je tu hodně velmi rychlých jezdců a dnešek to jen potvrdil.“
 
Noriyuki Haga (Ducati Xerox) : „I do druhého závodu jsem dobře odstartoval a během závodu jsem si opravdu užíval souboje s Benem. Bylo velmi těžké se mu vzdálit a v posledních pěti kolech mi odešly pneumatiky, takže jsem na něj už nemohl více tlačit a smířil se s druhou pozicí. Myslím, že tento víkend jsme odvedli skvělou práci a nyní jsem vedoucím mužem šampionátu.“
 
Leon Haslam (Stiggy Racing Honda) : „Třetí místo je vynikající pro celý tým, teprve před třemi měsíci jsme začali stavět motorku. Je to první závodní víkend a my jsme dojeli na podiu. Ke konci závodu jsem bojoval o třetí místo s Fabriziem, ale nakonec se mi podařilo moji třetí pozici uhájit.“
 
 
A jak viděl první závodní víkend Jakub Smrž?
 
„Dnešní den nezačal zrovna dobře, když si s námi po ránu začalo hrát počasí a navíc ranní warm up skončil pádem. Najel jsem do jedné ze zatáček, aniž bych věděl, že tam je mokro. Motorka byla naštěstí celkem v pohodě, takže jsem na ni mohl startovat do závodu. První start se mi povedl a dokázal jsem se i udržet špičky, jenom mi od 2. kola v nájezdech do rychlých zatáček začalo odskakovat zadní kolo a musel jsem trochu zvolnit, čímž jsem přišel o možnost bojovat ve skupince přede mnou nejen o lepší výsledek, ale třeba i o bednu. I přes problémy však nakonec panovala u mne i týmu spokojenost s 9. místem. Do druhého závodu jsme udělali nějaké změny na pérování, které pomohly, ale pro změnu jsem „vyfasoval zmetka“ zadní gumu, na které se mi udělaly na levé straně puchýře, které praskly a já jsem tak byl celou jízdu jako na klouzačce. Opět se mi povedl start, znovu jsem se dokázal držet s čelní skupinou, tedy aspoň ze začátku. Bohužel jsem malinko ztrácel z výjezdů, kde mi zadní kolo neustále podkluzovalo a motorka nejela dopředu. I skrze tento handicap jsem skončil na 7. místě. Jen velmi těsně za Němcem Neukirchnerem, jenž v první jízdě bojoval s Hagou o vítězství a nakonec skončil druhý. Letošní seriál je velice vyrovnaný a těchto výsledků si strašně vážím. Myslím, že vyhraná kvalifikace, první řada na startovním roštu a dva výsledky v elitní top ten, navíc s minimálním odstupem od vedoucích jezdců, lze považovat za velmi dobrý úvod do sezony. Z čeho mám však já osobně největší radost, je skutečnost, že se mi podařilo odstranit problém loňské sezony, což byly starty a především pak úvodní kola závodu. Náš výsledek je ještě navíc podtržen skutečností, že všichni přední jezdci zde testovali a měli tak mnohem více poznatků, co se týkalo gum a ideálnějšího nastavení. Jsem rád, že jsme s nimi dokázali udržet nejen krok, ale mnoho z nich i nechat za sebou. Motocykl fungoval perfektně a za jeho připravenost patří týmu velký dík, i když jsme zatím používali motory z loňska, neboť ty letošní, jenž od továrny Ducati dorazily, jsme ještě nestihli předělat a upravit. Do Valencie však budou hotové. Rád bych tímto i poděkoval všem, kteří mi fandili, ráno vstávali a sledovali v různých omezených podmínkách přenosy. Je skvělé cítit podporu i na takovou dálku a zároveň je to to nejlepší, co dodá sebevědomí do dalšího závodu, který bude za 14 dní v Kataru, kde se pokusím minimálně o stejný výsledek.“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2024
  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
Všechny příspěvky ...