Nižší objem není omluva
vydáno 4. 12. 2009, text Jiří Nykodým, foto Honda
Říká to majitel předního týmu Honda v šampionátu WSBK, Ronald Ten Kate.
Šéf současného nejlepšího týmu používajícího motocykly Honda v mistrovství světa superbiků Ronald Ten Kate hovořil o současné situaci. Podle Ten Kateho není jediným důvodem toho, že italská Ducati patří k nejúspěšnějším v celém šampionátu, jen výhoda 200 cm3 objemu motoru, ale jsou zde i jiné věci.
"Ducati má výborné jezdce, techniky v boxech a k tomu ještě mnoho zkušeností. V posledních letech se toho moc nezměnilo, mají stále dílnu přímo v továrně, to je také určitě velká výhoda. To, že mají k dispozici o 200 cm3 více než my, není pro nás žádná omluva, proč bychom nemohli vyhrávat závody. V posledních závodech letošní sezony jsme již byli v pozici, kdy jsme mohli na Ducati útočit. Musíme ale také jasně rozlišovat tovární a satelitní motocykly od boloňské továrny.“
K důvodu povolení zvýšení objemu pro dvouválcové motory Ten Kate říká:
„Hlavním důvodem zavedení tohoto pravidla bylo snížení nákladů. Litrové motory od Ducati byly téměř prototypy. Chtěli raději jezdit s motorkou, která je blíže sériovým strojům. Teď mají motory o objemu 1200 cm3, ale jejich náklady nějak dramaticky neklesly...“